سه روستای شاهرود با ۴۰ میلیارد ریال به شبکه ملی اطلاعات پیوستند

سمنان- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: سه روستای منطقه طرود شهرستان شاهرود با هزینه ۴۰ میلیارد ریالی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گزارش ایرنا، سید یاسر حسن پور روز یکشنبه در نشست شورای اداری حوزه فناوری و اطلاعات استان سمنان، از راه اندازی سایت بی.تی.اس از طرح های مشترک ایرانسل و هایوب در روستای سطوه طرود خبر داد.
وی افزود: این سایت در روستای سطوه از دهستان طرود شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان احداث شد و روستاهای مهدی آباد و بیدستان نیز به عنوان روستاهای اقماری آن زیر پوشش این سایت قرار می‌گیرند.
وی با بیان اینکه این طرح با اعتبار تقریبی ۴۰ میلیارد ریال اجرایی شد گفت: دسترسی این روستاها به آنتن دهی موبایل و دسترسی به شبکه ملی اطلاعات با سرمایه‌گذاری مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد.
حسن پور گفت: با تاسیس و راه اندازی این سایت، روستاییان این منطقه که دارای سیمکارت ایرانسل یا هایوب هستند می توانند با اتصال به این شبکه از امکانات ارتباطی شامل تماس صوتی، ارسال و دریافت پیامک و اینترنت پرسرعت نسل چهارم بهره‌مند شوند.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان خاطرنشان کرد: گسترش و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی شامل پوشش اینترنت و تلفن همراه در مناطق روستایی از اولویت های این وزارتخانه محسوب می شود و تلاش‌های این اداره کل برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در نقاط مختلف استان صورت گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha