۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84580128
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

 طالبان در کنفرانس افغانستان در پاکستان شرکت می‌کند

اسلام‌آباد - ایرنا - پاکستان از طالبان برای حضور در نشست فوق العاده وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که قرار است از فردا (شنبه) به مدت دو روز در اسلام‌آباد برگزار شود، دعوت کرد.

به گزارش جمعه ایرنا از منابع رسمی پاکستان، روابط عمومی وزارت امور خارجه امروز با صدور بیانیه‌ای از حضور هیات‌های بلندپایه اعضای سازمان همکاری اسلامی در نشست فوق العاده افغانستان خبر داد.

در این بیانیه آمده است: درکنار اعضای سازمان همکاری اسلامی، از نمایندگان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل، اتحادیه اروپا، ژاپن، ایتالیا و نمایندگان نهادهای مالی بین الملی نیز برای حضور در نشست افغانستان دعوت به عمل آمده است.

وزارت امور خارجه پاکستان افزود که هیات  طالبان به سرپرستی امیرخان متقی نیز قرار است به اسلام‌آباد سفر کند و در نشست فوق العاده وزیران خارجه کشورهای اسلامی شرکت خواهد کرد.

در بیانیه مذکور آمده است: نشست مقامات ارشد کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی فردا شنبه (۱۸ دسامبر) در شهر اسلام‌آباد برگزار خواهد شد.

گفتنی است دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و رئیس بانک توسعه اسلامی نیز برای شرکت در نشست افغانستان به اسلام‌آباد پایتخت پاکستان سفر کرده‌اند.

پیش‌تر وزیر امور خارجه پاکستان با قدردانی از کشورهای مطرح جهان اسلام از جمله جمهوری اسلامی ایران برای اعلام آمادگی جهت شرکت در نشست آتی وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی، گفت: هدف اصلی این نشست اجماع جهانی برای کمک به افغانستان و غلبه بر بحران انسانی است.

همزمان با ورود مقامات کشورهای اسلامی به پاکستان تدابیر شدید امنیتی در اسلام‌آباد پایتخت این کشور برقرار شده و قرار است طی ۲ روز آینده رفت و آمد عمومی به منطقه دیپلماتیک و اطراف محل برگزاری نشست فوق العاده وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در پارلمان پاکستان و همچنین محل اقامت هیات‌های خارجی ممنوع شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha