امام جمعه موقت سرپل‌ذهاب: مهمترین رکن فاطمیه دفاع ازولایت است

قصرشیرین- ایرنا- امام جمعه موقت سرپل‌ذهاب از فاطمیه به عنوان یک امتحان بزرگ الهی نام برد و گفت: مهمترین و بزرگترین رکن فاطمیه دفاع از حریم ولایت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام «مصطفی عسگری» در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به آغاز ایام فاطمیه، افزود حضرت فاطمه زهرا (س) محور وجود هستی و در حدیث شریف کساء منشاء همه خیرات و برکات و الگوی ولایتمداری است که در این راه جان خود را فدا کرده و به شهادت رسیدند.

وی اظهار داشت:  ما باید ایام حزن و اندوه فاطمیه را بزرگ شمرده و قدر بدانیم چون درس های بزرگی چون آزادگی، اطاعت و حمایت از امام زمان در آن نهفته است.

خطیب جمعه موقت سرپل ذهاب گفت: حضرت زهرا(س) با دست نکشیدن از دامان امام زمان خود در میان کوچه و ایراد خطبه در حمایت از ولی زمان خود در میان سکوت منفعت طلبانه خواص و ترس عوام به ما آموخت که حتی به تنهایی باید از امام زمان خود دفاع کرد.

حجت الاسلام عسگری در ادامه با اشاره به روز حمل و نقل عمومی اضافه کرد: این روز یادآور لبیک این قشر زحمتکش به ندای رهبر انقلاب در راستای پاسداری از عزت و استقلال کشور است.

وی افزود: روز حمل و نقل عمومی روزی افتخار آمیز در تقویم فداکاری فداکاری های ملت ایران است و این روز را به سفیران آرامش جاده ها تبریک میگویم.

امام جمعه موقت شهرستان سرپل ذهاب در بخش دیگری از سخنان خود به روز شهادت شهید مفتح اشاره کرد و اظهار داشت: روز شهادت دکتر مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه معرفی شده که اولین اثر آن وحدت رمز موفقیت و پیروزی است.

وی گفت: جامعه ما امروز بیش از هرزمان دیگری به وحدت حوزه و دانشگاه نیاز دارد زیرا که وحدت همواره کلید موفقیت انقلاب بوده است و نقش ارزنده ای در روند تحول فکری و فرهنگی جامعه دارد و اگر دنبال تحول و پیشرفت علمی هستیم تحول و پیشرفت از حوزه و دانشگاه شروع شده و به جامعه سرایت می کند.

حجت الاسلام عسگری در ادامه به اهانت صورت گرفته به ساحت اهل بیت پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و اظهار داشت: در هفته گذشته اهانت به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام از حلقوم ناپاک دشمن قلب مسلمین جهان را رنجانده و آزرده خاطر کرد.

وی افزود: وحدت از برکات جمهوری اسلامی در بین فرق و مذاهب مختلف اسلامی بوده و به الگویی برای همه مسلمانان تبدیل شده است از این رو دشمنان خدا، پیامبر(ص) و دین اسلام بدانند هر سخنی که برای ایجاد تفرقه و جدایی باشد طبق دستور  اسلام و قرآن حرام است و این مورد نیز با عکس العمل به موقع علمای اهل سنت همراه شد و تمام علمای اهل سنت بی احترامی به اهل بیت پیامبر (ص) را حرام دانسته و اهل سنت واقعی را محب پیامبر اسلام (ص) و خاندان و اهل بیت(ع) وی دانستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha