۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۸:۲۲
کد خبرنگار: 926
کد خبر: 84579861
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۸ پژوهشگر برتر قشمی تقدیر شدند

۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۸:۲۲
کد خبر: 84579861
۵۸ پژوهشگر برتر قشمی تقدیر شدند

قشم- ایرنا- ۱۸ فرهنگی و ۴۰ دانش‌آموز که موفق به کسب مقام‌های مختلفی در منطقه شهاب و حَرّای قشم، استان هرمزگان و کشور شده بودند، به مناسبت هفته پژوهش در آیینی پنجشنبه شب مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم در این مراسم گفت: پژوهش و تحقیق باعث می‌شود سطح دانش و آگاهی فرد متمایز شود که دانش‌آموزان باید از فرصت‌های پیش‌آمده در این حوزه به خوبی استفاده کنند.

مهدی زارعی افزود: معلمان و مربیانن نیز می‌توانند با پژوهش آموزش‌های غنی تر و به روز شده ای را در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

وی ادامه داد: همچنین معلمان باید برای دانش‌آموزان فرصت‌های تحقیقی و پژوهشی ایجاد کنند تا محصلان بتوانند توانایی‌های خود را بروز دهند و شکوفا کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم تصریح کرد: آنچه اکنون مهم است استفاده از فرصت ارزشمند دوران نوجوانی و جوانی برای علم‌آموزی و تحقیق و پژوهش است.

وی افزود: با رشد تکنولوژی و دسترسی آسان به یافته‌های علمی، امکان انجام تحقیقات پیشرفته در همه جا نیز میسر شده است.

زارعی هدف اصلی پژوهش، پیش بردن مرزهای دانش و فناوری عنوان کردو ادامه داد: بسیاری از چالش‌های اساسی پیش روی کشور نیازمند راه حل‌های دانش محور وفناورانه است و حل مسائل بدون بهره‌مندی از دانش‌ها و پژوهش نمی‌تواند راه گشا و اثربخش باشد

وی اظهار کرد: مهم‌ترین توانایی معلمان، ظرفیت شناخت و تحلیل مسأله است تا دانش آموزان برای طراحی راه حل‌های کارآمد به تکاپو وادار کنند.

معاون فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم خاطر نشان کرد: غفلت از پژوهش و تمرکز بیش از حد بر آموزش حفظ محور در بلند مدت مشکل‌زاست و باعث آسیب می‌شود.

۱۲ هزار و ۵۸ دانش‌آموز و ۸۹۴ فرهنگی در ۹۹ مدرسه بخش شهاب و حرّای قشم به فعالیت مشغول هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha