دبیرخانه دائمی جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی در مازندران دائر شود

ساری - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خواستار ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره تلاوت‌های مجلسی در مازندران شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، عباس زارع عصر امروز در مراسم افتتاحیه مرحله نهایی شانزدهمین دوره جشنواره ملی و بین‌المللی تلاوت‌های مجلسی قرآن کریم گفت: مازندران با توجه به ظرفیت‌های بالای قرآنی و قابلیت اجرایی این استان مازندان در برگزاری رویدادهای مهم قرآنی در سطح ملی، قابلیت استقرار دبیر خانه دائمی برگزاری جشنواره تلاوت مجلسی کشور را دارد.

وی افزود: این استان به جهت توانمندی قاریان قرآن کریم در این دوره از جشنواره تلاوت مجلسی چهار سهمیه دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران خاطرنشان کرد: در شانزدهمین دوره جشنواره ملی و بین‌المللی تلاوت‌های مجلسی ۶۰ قاری ممتاز کشور و ۱۰ استاد داور بین‌المللی حضور دارند. این جشنواره تا ۲۵آذر ادامه دارد و نفرات برگزیده جشنواره در مرحله ملی، مستقیم به جشنواره بین‌المللی راه می‌یابند.

این جشنواره با حضور قاریان ممتاز کشور در قالب شش گروه برگزار می‌شود که در دو نوبت ساعت‌های ۱۴و ۱۸ روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در سه شهر قائمشهر، ساری و گرگان برنامه‌ریزی شده و مراسم پایانی هم روز پنجشنبه در مصلای نماز جمعه قائمشهر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

نخستین نوبت تلاوت‌ها امروز و پس از مراسم افتتاحیه در قائمشهر به میزبانی دانشگاه آزاد برگزار شده است و پس از آن از ساعت ۱۸ امروز نوبت دوم تلاوت‌ها به میزبانی ساری و در سالن مجتمع فرهنگی اهل‌ بیت‌(ع) با حضور اساتید ممتاز بین‌المللی قرآن کریم از جمله حاج حمید شاکرنژاد، حاج حسین رفیعی، حاج قاسم مقدمی، حاج جعفر فردی، حاج مرتضی خرمی و حاج حسین فردی برپا شد.

 روز چهارشنبه از ساعت ۱۴ حسینیه عاشقان ثارالله قائمشهر میزبان نوبت سوم تلاوت‌ها است و نوبت چهارم نیز از ساعت ۱۸ قرار است در گرگان با حضور تعدادی از قاریان اجرا شود. روز پنجشنبه نیز مراسم پایانی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلای قائمشهر برگزار خواهد شد.

این جشنواره با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه در مازندران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران، اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ساری، مؤسسه قرآنی گنجینه نور عرش، هیئت محبان اهل بیت(ع) و مجتمع قرآنی هیئت صاحب‌الزمانی تهران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha