۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84576614
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایان هفته کردستان بارانی است

۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۷
کد خبر: 84576614
پایان هفته کردستان بارانی است

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از اواخر وقت پنج شنبه یک سامانه بارشی وارد استان می‌شود که عمده بارش‌های آن در روزهای جمعه و شنبه هفته آینده است.

علی پناهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش‌های این سامانه جدید بیشتر به صورت باران است اما در ارتفاعات و گردنه‌ها نیز بارش برف و کولاک، وزش باد، پدیده مه و لغزندگی جاده‌ها و معابر دور از انتظار نیست.

وی افزود: این سامانه بیشتر نواحی غربی کردستان شامل شهرهای بانه، مریوان، سقز، سنندج و کامیاران را در بر می‌گیرد و نواحی شرقی همچون شهرهای قروه و بیجار از بارش‌های کمتری برخوردار می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: امروز و فردا دمای هوای استان تغییرات خاصی ندارد اما در مدت فعالیت سامانه بارشی، کاهش دما با شیب ملایم مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته شهر بابارشانی در بیجار با دمای منفی ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین و کامیاران با دمای ۱۷ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط استان بودند، افزود: دمای شهر سنندج مرکز استان نیز بین منفی سه و ۱۴ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

در سال زراعی جاری تاکنون به صورت میانگین ۶۵ میلی‌متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد و نسبت به میانگین دوره بلند مدت (۳۰ سال گذشته) ۳۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha