۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۰۸
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84574554
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ ایستگاه هواشناسی کردستان دمای زیر صفر را گزارش کرد

سنندج- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: ۲۰ ایستگاه از ۲۲ ایستگاه هواشناسی استان در شبانه روز گذشته دمای منفی را گزارش کرد و فقط شهر بانه و روستای سلین سروآباد دمای بیش از صفر درجه سانتی‌گراد را داشتند.

ریحان امیدی راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته شهر بابارشانی در بیجار با دمای منفی ۱۰ درجه سردترین نقطه استان بود و پس از آن قاملو و سراب شهرک دمای منفی ۹.۵، دهگلان منفی ۹، دیواندره و هزارکانیان منفی هفت، سقز منفی ۶، زرینه و موچش منفی پنج، سنندج و کامیاران منفی چهار، قروه، بیجار، مریوان و یاسوکند منفی سه، بهارستان منفی ۲.۵ و سروآباد منفی یک را تجربه کردند.

وی با اشاره به اینکه سروآباد با حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان بود، افزود: دمای شهر سنندج مرکز استان نیز بین منفی چهار و ۱۴ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: در هفته جاری دمای هوای استان تغییرات آنچنانی ندارد و به علت پایداری هوا همچنان تا روز سه شنبه شاهد یخبندان شبانه و صبحگاهی در سطح منطقه بخصوص در مناطق شرقی و شمالی استان خواهیم بود.

وی یادآور شد: از امروز تا روز پنجشنبه وضعیت جوی استان پایدار است و بجز پوشش ابر و در برخی نقاط مه، غبار محلی و وزش باد پدیده دیگری نخواهیم داشت.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

در سال زراعی جاری تاکنون به صورت میانگین ۶۵ میلی‌متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد و نسبت به میانگین دوره بلندمدت(۳۰ سال گذشته) ۳۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha