۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84580070
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش‌ها در کردستان تا روز یکشنبه ادامه دارد

۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۰
کد خبر: 84580070
بارش‌ها در کردستان تا روز یکشنبه ادامه دارد

سنندج- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: بارندگی‌های سامانه بارشی که از بامداد امروز وارد استان شده است تا روز یکشنبه ادامه دارد.

ریحان امیدی راد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۱۴ ایستگاه هواشناسی کردستان بارش باران را گزارش کردند که شهر بانه، روستای سلین در سروآباد و روستای حاجی ممدان در سقز به ترتیب با چهار، ۳.۵ و ۲ میلی متر بیشترین میزان بارش را داشتند.

وی افزود: از بعدازظهر امروز تا ظهر فردا یارندگی‌ها در سطح استان به خصوص برای نیمه غربی شامل شهرستان های بانه، سقز، مریوان، سروآباد و غرب سنندج شدید بوده و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: مه آلود بودن هوا و بارش سنگین برف و کولاک در جاده ها و گردنه های استان نیز موجب اختلال در تردد خواهد شد که توصیه می‌کنیم تا حد امکان از سفرهای غیرضروری خودداری شود.

وی اضافه کرد: از بعدازظهر روز دوشنبه با ورود یک سامانه دیگر شاهد بارش برف و باران در سطح استان هستیم که تا اواخر وقت سه شنبه بارش‌های قابل ملاحظه ای را در پی خواهد داشت.

امیدی راد یادآور شد: در مدت فعالیت این سیستم های بارشی دمای هوا در طول ساعات روز چهار تا پنج درجه نوسان خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته شهر بابارشانی در بیجار با دمای منفی پنج درجه سردترین و سروآباد با دمای ۱۹ درجه سانتی گراد گرمترین نقاط استان بودند، افزود: دمای شهر سنندج مرکز استان نیز بین چهار و ۱۵ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

در سال زراعی جاری تاکنون به صورت میانگین ۶۵ میلی‌متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد و نسبت به میانگین دوره بلندمدت(۳۰ سال گذشته) ۳۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha