دادستان: عشایر مرزبانانی امین برای شهرستان مرزی قصرشیرین هستند

قصرشیرین- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب قصرشیرین گفت: عشایر مرزبانانی امین برای شهرستان مرزی قصرشیرین هستند و در حراست از مرزها نقشی مهم ایفا می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید خدرویسی روز دوشنبه در جلسه ای با حضور تعدادی از نمایندگان عشایر و دامداران منطقه نفت شهر و سومار، افزود: جامعه عشایری نقشی مهم و سازنده در تولید فرآورده های دامی و تامین بخشی از گوشت استان کرمانشاه دارند.

وی اظهار داشت: حمایت از قشر عشایر در شرایط فعلی و با وجود خشکسالی های پیاپی و گرانی نهاده های دامی ضروری و جزو تکلیف دستگاه های مسوول است.

دادستان عمومی و انقلاب قصرشیرین گفت: نحوه استفاده از مراتع نباید باعث درگیری عشایر با همدیگر و تشکیل پرونده های متعدد در مرجع قضایی شود و ضرورت دارد همه به صورت مشاع و مسالمت آمیز از مراتع استفاده کنند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری قصرشیرین نیز گفت: عشایر قصرشیرین شامل بیش از یک هزار و ۵۹۰ خانوار با جمعیت ۹ هزار و ۵۱ نفر، بیش از ۱۹۵ هزار راس دام سبک همراه دارند و در مناطق قشلاقی شهرستان مستقر هستند.

حجت خدرویسی افزود: عشایر مستقر در منطقه شامل ایلات مختلفی از جمله ایل قلخانی، گوران، زنگنه، کرند، کلهر، سنجابی، ثلاث باباجانی هستند.

وی اظهار داشت: عشایر قصرشیرین ۲۱۴ هزار راس دام دارند که در مجموع سالیانه یک هزار و ۱۷۲ تن گوشت، ۳۲۱ تن پشم و ۳۴۱تن شیر تولید می کنند.

عشایر کوچرو تا اواسط اردیبهشت ماه سال آینده در مناطق قشلاقی شهرستان قصرشیرین می مانند و سپس برای گذراندن فصل ییلاق به مناطق سردسیر و خنک تر استان کرمانشاه همچون ارتفاعات دالاهو کوچ می کنند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.  

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha