افزایش مبلغ جرایم رانندگی خرج راه‌های روستایی می‌شود

تهران- ایرنا- وزارت راه و شهرسازی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ از محل افزایش پنج درصدی جریمه‌های رانندگی، یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای راه‌های روستایی، اصلاح معابر روستایی، نصب دوربین‌های جاده‌ای و راه‌های محروم مرزی دریافت می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا،  مطابق لایحه بودجه ۱۴۰۱ سال آینده تعرفه جرایم رانندگی پنج درصد افزایش می‌یابد و مبالغ حاصله به ردیف درآمدی نزد خزانه‌داری کشور واریز می‌شود و معادل مبلغ افزایش یافته نیز به بیش از سه سازمان اختصاص می‌یابد.

یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای مذکور به وزارت راه و شهرسازی برای راه‌های روستایی، اصلاح معابر روستایی، نصب دوربین‌های جاده‌ای و راه‌های محروم مرزی اختصاص می‌یابد.

در لایحه بودجه ۱۴۰۱، یک‌هزار میلیارد ریال از درآمد حاصل از جرایم رانندگی برای درمان بیماران سوانح جاده‌ای به جمعیت هلال احمر و یک‌هزار میلیارد ریال دیگر هم برای خرید تجهیزات اتاق تشریح در اختیار سازمان پزشکی قانون قرار می‌گیرد.

همچنین مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از درآمد جرایم رانندگی برای تامین هزینه‌های معلولان شدید و بیماران ضایعات نخاعی به سازمان بهزیستی تعلق می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی امروز با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تقدیم مجلس کرد.

بر اساس ماده واحده لایحه بودجه پیشنهادی دولت، بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر سی و شش میلیون و سیصد و ده هزار و هفتصد و چهار میلیارد و ششصد و بیست و هشت میلیون (۳۶.۳۱۰.۷۰۴.۶۲۸.۰۰۰.۰۰۰) ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha