اخذ عوارض یک‌هزار ریالی برای جبران خسارت برقی

تهران- ایرنا- براساس لایحه بودجه ۱۴۰۱، وزارت نیرو مکلف است از هر واحد مسکونی مبلغ یک‌هزار ریال دریافت و از منابع حاصله، بخشی را برای جبران خسارت‌های برقی وارده به مشترکان هزینه کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، بر اساس بند «ه» تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۱ و مطابق ماده (۱۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به هریک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکت‌های تابع ذی ربط اجازه داده می‌شود ماهانه از هر واحد مسکونی مشترکان گاز مبلغ دو هزار ریال، از هر واحد مسکونی مشترکان برق مبلغ یک هزار ریال و از هریک از واحدهای تجاری مشترکان گاز و برق مبلغ ۱۰ هزار ریال اخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل واریزکنند. برای مشترکان روستایی مبالغ بالا معادل ۵۰ درصد است.

شرکت‌های بیمه‌گر با هماهنگی وزارتخانه‌های نفت و نیرو مکلفند با صدور بیمه نامه مشترکان را از حقوق مطلع و متناسب با مبلغ دریافتی شرکت بیمه مربوط خسارت وارد شده را جبران کنند و شرکت‌های بیمه‌گر، خسارت حوادث ناشی از موضوع این جز را در کمتر از دوماه بررسی و حداکثر تا سه ماه پرداخت می‌کنند.

طبق این لایحه، حداکثر حق بیمه سالیانه هر واحد مسکونی دارای انشعاب برق، مبلغ یک میلیون ریال تعیین شده است که سهم مالکان سالانه به میزان ۲۴۰ هزار ریال توسط وزارت نیرو از طریق درج در قبض‌ برق واحدهای مسکونی دریافت و به حساب صندوق مذکور نزد خزانه داری کل کشور واریز می‌شود.

مالکان واحدهای مسکونی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی و سایر افرادی که از پرداخت ناتوان هستند معاف از پرداخت این حق بیمه هستند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی  امروز با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تقدیم مجلس کرد.

بر اساس ماده واحده لایحه بودجه پیشنهادی دولت، بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر سی و شش میلیون و سیصد و ده هزار و هفتصد و چهار میلیارد و ششصد و بیست و هشت میلیون (۳۶.۳۱۰.۷۰۴.۶۲۸.۰۰۰.۰۰۰) ریال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha