رییس فدراسیون: امسال، سال شکوفایی بدمینتون است

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون بدمینتون گفت: امسال، سالِ شکوفایی بدمینتون است چرا که «ثریا آقایی» المپیکی شد و همچنین ۲ مدال نقره را در پاراآسیایی جوانان بحرین کسب کردیم.

محمدرضا پوریا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، اظهار داشت: اگر مشکل خاصی در بحث کرونا ایجاد نشود، مسابقات بین‌المللی جام فجر را در ۲ رده سنی جوانان و بزرگسالان برگزار خواهیم کرد. این رقابت‌ها جایزه دلاری و رنکینگ جهانی دارد و امسال با توجه به بهبود شرایط کرونا بیشتر کشورها در جام فجر شرکت می‌کنند.

وی افزود: ثبت نام کشورها از ۱۵ دی آغاز می‌شود و با توجه به شرایط موجود احتمال حضور ۲۰ کشور در این پیکارها زیاد است. در ۲ سال گذشته به دلیل بحران کرونا و اعلام فدراسیون جهانی بدمینتون مبنی بر اینکه رقابت‌ها در این سال رنکینگ جهانی نخواهد داشت، کشورها در جام فجر شرکت نکردند.

پوریا یادآور شد: فدراسیون بدمینتون پس از ۵۰ سال صاحب مدال پاراآسیایی شد. در سه سال گذشته پارابدمینتون از فدراسیون جانبازان و معلولین جدا شد و با برنامه‌ریزی‌ با اینکه تصور نمی‌کردیم به مدال برسیم اما در پاراآسیایی صاحب ۲ مدال نقره شدیم. باید از منیژه صیام مربی برجسته ۲ پارابدمینتون تشکر کنم که در این مدت برای موفقیت ورزشکاران تلاش کرد.

۲ مدال بدمینتون در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان بحرین کسب شد. این بازی‌ها از یازدهم تا پانزدهم آذرماه با حضور نزدیک به ۸۰۰ ورزشکار در ۹ رشته ورزشی برگزار شد. «ثنا باقری» و «شادی جهان‌پناه» ۲ مدال‌آور بدمینتون ایران در بازی‌های پاراآسیایی جوانان در بحرین هستند.

وی در ادامه درباره کسب مدال آسیایی نیز گفت: برای هر کاری یک زیربنایی نیاز است. متاسفانه امکانات اولیه همچون سالن اختصاصی که رایگان باشد، نداریم. باید در ماه کلی پول اجاره برای سالن بدمینتون بپردازیم. حتی در تهران هم چنین مشکلاتی داریم. تعداد زیادی علاقمند به بدمینتون در کشور وجود دارند اما امکانات و سالن برای این رشته فراهم نیست. البته از مدال آسیایی چندان دور هم نیستیم و تا ۴ سال آینده حتما به مدال در قاره کهن می‌رسیم.

پوریا ادامه داد: یک سالن اختصاصی در سال‌های گذشته در تهران داشتیم که آن را اجاره دادند و هیچ سالن اختصاصی در تهران نداریم. ابتدا باید امکانات فراهم شود تا به کسب مدال در آسیا فکر کنیم. کشورهای آسیایی از جمله مالزی بیش از ۲۰۰ یا ۳۰۰ سالن اختصاصی بدمینتون دارند در حالی که در تهران ۱۲ میلیون نفری یک سالن اختصاصی بدمینتون نداریم.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه «سیدحمید سجادی» ورزشکار بود، اطمینان دارم که توجه ویژه‌ای به ورزش خواهد داشت. در گذشته توسط «مسعود سلطانی‌فر» وزیر پیشین در اختصاص سالن‌ها به بدمنتون با بی‌مهری مواجه شدیم. امسال قرار بود سالن بدمینتون شهر بیرجند را به فدراسیون بیلیارد بدهند اما با نامه وزارت ورزش، سالن بدمینتون بازگردانده شد و باید از وزارت در این زمینه تشکر کنم.

رییس فدراسیون بدمینتون با اشاره به حمایت‌ «محمود خسروی‌وفا» رییس کمیته ملی پارالمپیک گفت: سه سال با برنامه‌ریزی و برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری توانستیم در بازی‌های پاراآسیایی جوانان بحرین به موفقیت برسیم. اکنون فضا فراهم شده تا نمایندگان کشورمان در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس هم حضور یابند. 

وی خاطرنشان کرد: آینده خوبی را برای بدمینتون می‌بینم. به دوران شکوفایی رسیدیم. تجربه و سرمایه‌گذاری ۱۰ ساله سبب شد تا امسال ثریا آقایی به المپیک برود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha