دانشگاه‌های هرمزگان به تکمیل زنجیره تولید کمک کنند

بندرعباس - ایرنا - رییس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: از دانشگاه‌های این استان برای تکمیل زنجیره تولید به خصوص زنجیره تولید بخش نفت و پتروشیمی تقاضای کمک داریم.

خلیل قاسمی روز پنجشنبه در آیین پایانی هفته پژوهش و فناوری افزود: دانشگاه‌ها در تکمیل زنجیره نفت و پتروشیمی به خصوص الیاف کمک کنند و نیاز است دانشگاه‌ها به موازات صنعت حرکت کنند و پیش بروند.

وی ادامه داد: در حوزه معدن چون محصولات خام صادر می‌شوند از دانشگاه هرمزگان خواسته‌ایم رشته متالورژی در استان تاسیس کنند و صنایع از جوانان هرمزگان بیشتر استفاده کند.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان اضافه کرد: ناهماهنگی بین ۲ وزارت خانه وزارت علوم و صمت باید برطرف شود که برای این منظور پینشهاد شده سامانه‌ها در حوزه پژوهش به هم مرتبط باشند.

قاسمی ابراز کرد: افزون بر ۱۶۲ نیاز پژوهشی از سوی بنگاه‌های استان ثبت شده که برای استادان دانشگاه‌ها قابل دسترسی است.

وی ادامه داد: اجازه بدهید با مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس شوخی کرده و بگویم زمانی آقای دادور کمک می‌خواست گفتم کمک نکنم چون با استان همراهی نمی‌کند،‌ مدیران صنایع در هرمزگان توجه داشته باشند که دانشگاه‌های این استان کمتر از دانشگاه‌های کشور نیستند و می‌توانند از تخصص آنها استفاده کنند.

وی اشاره کرد: مجموع تولیدات صنعتی هرمزگان افزون بر ۲۰ میلیون تن تولید در سال گذشته بوده است و همه بنگاه‌های تولیدی استان با ظرفیت کامل در حال تولید هستند، همچنین در مجموع صادرات، بیش از ۲ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی مربوط به هرمزگان است.

 رییس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان بیان کرد: ۳۴ میلیون دلار صرفه جویی قطعات و اجزا با کار پژوهشی در سال گذشته انجام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha