۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84571070
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: رسانه‌ها منتقدانی منصف و اطلاع‌رسان‌هایی معتمد باشند

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی باید منتقدانی منصف و در عین حال اطلاع‌رسان‌هایی معتمد برای مردم و مسوولان باشند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان کردستان در سنندج اظهار داشت: رسانه‌ها در کنار انتقاد منصفانه و منطقی، محدودیت ها و اقدامات انجام شده را هم منعکس کنند.

وی شان و نقش رسانه را در جهان امروز بسیار بالا و ارزشمند عنوان و اضافه کرد: رسانه ها باید از چنبره باندبازی و جناح بازی افراد و گروه‌ها مبرا باشند و شان و جایگاه خود را برای اطلاع رسانی دقیق و آگاه کردن مردم حفظ کنند.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تغییر مدیران در ابتدای فعالیت هر دولتی، کاملا عادی است، افزود: با توجه به اینکه مدیریت ارشد استان نسبت به استان های دیگر با تاخیر تغییر یافت، بنابراین باید قدری سریعتر نسبت به ارائه خدمات به مردم و کارها اقدام کرد.

زارعی کوشا تاکید کرد: همواره اعتقادم بر این بوده و هست که باید با تعامل و همفکری برای توسعه استان و رفع مشکلات مردم گام برداشت، چراکه برای مردم فرقی ندارد چه کسی مدیر باشد بلکه تفاوت در نوع خدمات است.

وی به جایگاه نظارتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر عملکرد مدیران اشاره کرد و گفت: همه مدیران اجرایی نسبت به نمایندگان مردم و نظارت آنان پاسخگو باشند.

استاندار کردستان نظارت نمایندگان را فرصتی برای ارائه خدمت بهتر به مردم دانست و گفت: در بحث انتصابات اصل بر شایسته گزینی است و شایسته سالاری را فدای سرعت عمل در انتخاب مدیران نمی‌کنیم.

زارعی کوشا با بیان اینکه برای انتخاب مدیران تحت فشار هیچ کسی قرار نمی گیریم، اضافه کرد: مدیریت استان شرکت سهامی نیست که هر کسی سهمی برای انتخاب مدیران داشته باشد و بنای ما بر گزینش افرادی توانمند و پاکدست و کسانی است که توان سالم سازی دستگاه ها را دارند.

وی مبارزه با فساد را جزو اولویت های کاری خود عنوان کرد و ادامه داد: در شرایط اقتصادی کنونی که با مشکلات زیادی مواجه هستیم، باید از تمام فرصت ها برای خدمت به مردم بهره گیریم.

استاندار کردستان از قریب الوقوع بودن سفر رییس جمهور به استان خبر داد و اظهار داشت: تلاش می کنیم قبل از بررسی بودجه سال آینده، این سفر صورت گیرد تا اعتبارات لازم برای اجرای طرح های مهم را در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ جای دهیم.

زارعی کوشا همچنین گفت از این پس جلسات شورای اداری به صورت سخنرانی صرف نخواهد بود، بلکه از مدیران راجع به عملکرد آنان پرسش خواهد شد و آنان باید به حوزه های کاری خود و اقدامات انجام شده مسلط باشند و بتوانند به سوالات مطرح شده پاسخ دهند.

توجه به پژوهش برای ارزیابی عملکرد مدیران، تلاش مدیران برای رفع دغدغه های معلولان، پایین بودن ظرفیت دانشگاه های استان برای بومی گزینی دانشجویان و تاکید بر افزایش ظرفیت ها، تقدیر از تلاش های کادر درمان به ویژه پرستاران و لزوم توجه مردم به واکسیناسیون، از جمله مواردی بود که استاندار کردستان به آن پرداخت.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲ شهر استان با ضریب نفوذ ۱۰۰ درصد از گاز طبیعی بهره مند است، افزود: یک هزار و ۴۳۰ روستای استان به شبکه سراسری گاز متصل است.

احمد فعله گری آمار مشترکان گاز استان را ۵۷۵ هزار مورد اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۹۶.۵ درصد جمعیت روستایی و در مجموع ۹۸ درصد جمعیت استان از گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای گازرسانی به ۱۴۵ روستای استان در سال جاری و اجرایی شدن ۴۰ مورد آن، اضافه کرد: تاکنون ۲ هزار و ۱۹۰ واحد صنعتی جز و عمده از گاز طبیعی بهره مند شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha