۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84568743
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرمانده ارشد نظامی: خانواده شهدا مورد تکریم ملت ایران هستند

بیرجند - ایرنا - فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی گفت: خانواده‌ شهدا و ایثارگران در حفظ و ثبات نظام جمهوری اسلامی نقش بسزایی داشته‌اند و مورد تکریم ملت شریف ایران هستند.

امیر سرتیپ دوم ستاد محمود محمودی روز سه‌شنبه در آیین تکریم و استقبال از خانواده شهید علیرضا حسینی و یادواره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند که همزمان با روز دانشجو در مزار شهدای گمنام این دانشگاه برگزار شد افزود: شهید علیرضا حسینی در لشکر ۲۱ خدمت کرد و در منطقه دهلران به شهادت رسید، منطقه‌ای که یکی از حساس‌ترین مناطق جنگی بود.

وی گفت: کارشناسان نظامی جنگ هشت ساله تحمیلی را به دوره‌های مختلف تقسیم می‌کنند و تحلیل متفاوتی با فراز و ‌نشیب‌ها و نحوه و دستاوردهای جنگی ارایه می‌دهند.

فرمانده لشکر عملیاتی ۳۱ ارتش در بیرجند اظهار داشت: تیر سال ۱۳۶۷ جنگ یکی از سخت‌ترین دوران‌ خود را گذراند و ‌پرمشقت و دشوار بود لذا کسانی که در این زمان خدمت کردند بیشترین سختی‌ها را متحمل شدند و شهید علیرضا حسینی یکی از این رزمندگان است که به عنوان شهید گمنام در بیرجند به خاک سپرده شد.

وی افزود: حملات پی ‌در پی رژیم بعثی عراق و ‌نتیجه عملیات هوایی باعث شد که تقریبا از نظر زمین‌ و ‌تصرفات مانند چند ماه اول جنگ باشیم و اوایل جنگ هشت ماه طول کشید تا تصرفات بازپس گرفته شود اما تیر سال ۶۷ کمتر از چند روز با همه توانی که وجود داشت نسخه عملیات‌های نیروهای عراقی پیچیده شد.

امیر محمودی گفت: خانواده شهید حسینی از امروز جزو خانواده‌های بیرجندی هستند و مردم خراسان جنوبی از آنها به خوبی میزبانی خواهند کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند هم در این آیین با قدردانی از حضور خانواده شهید حسینی گفت: امروز پذیرای خانواده شهید گرانقدر و مادری هستیم که مظهر شجاعت، ایثار، صبر، استقامت و الگوی انتظار است و خراسان جنوبی از این جهت مفتخر است.

سید حسن هاشمی ادامه داد: ۲۹ خرداد ۱۳۸۶ مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم تشییع باشکوهی در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند برگزار شد و مردم مانند امروز به استقبال شهدای گمنام آمدند.

وی خطاب به مادر شهید گفت: اگر شما در این دیار حضور نداشتید همه خانواده‌های شهدا، مادران شهید، رزمندگان و دانشجویان و مردم از پیکر مطهر شهدا استقبال کردند و به نیابت از شما اشک ریختند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند با گرامی‌داشت ۱۶ آذر، همزمانی این مراسم با روز دانشجو را به فال نیک گرفت و افزود: حدود ۱۵ سال حضور شهدا در این مکان مقدس الهام‌بخش دانشجویان زیادی در این خطه و سراسر کشور بوده است.

وی گفت: در این مکان کلاس‌های دفاع مقدس دانشجویان برگزار می‌شد و مزار گمشدگان دانشجویان بوده است.

آیین تکریم و استقبال از خانواده این شهید تازه شناسایی شده و یادواره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند روز سه‌شنبه همزمان با ۱۶ آذر روز دانشجو با حضور خانواده‌ شهدا، دانشجویان، دانشگاهیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، فرماندهان نظامی و انتظامی، شماری از مسوولان و اقشار مختلف مردم در مزار شهدای گمنام این دانشگاه برگزار شد.

خانواده شهید علیرضا حسینی شب گذشته بدو ورود به خراسان جنوبی در فرودگاه شهید کاوه بیرجند مورد استقبال استاندار و جمعی از مسوولان قرار گرفتند.

شهید علیرضا حسینی از شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس بود که سال ۱۳۸۶ همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در بیرجند تشییع و به خاک سپرده شد.

این شهید بزرگوار متولد شهرری استان تهران است که در سن ۲۱ سالگی در منطقه مهران به شهادت رسید.

مردم خراسان جنوبی در هفته‌های اخیر نیز میزبان خانواده‌های سه شهید احراز هویت شده در شهرستان‌های بیرجند و زیرکوه بودند.

آبان امسال خانواده چند شهید جاویدالاثر (گمنام) در کشور هویت شهیدان خود را پس از سال‌ها انتظار بازیافتند که از این تعداد چهار شهید در خراسان جنوبی است.

در این مدت آیین استقبال از خانواده شهیدان "جهانگیر نقدی‌پور" اهل استان خوزستان و شهید "حسین بابایی" اهل خراسان رضوی در بیرجند و شهید «اصغر رستمی شاپورآبادی» اهل استان اصفهان در حاجی‌آباد شهرستان زیرکوه برگزار شد و مردم استان مانند آیین تشییع این شهیدان، در استقبال از خانواده معظم شهدا نیز با حضور چشمگیر خود مهمان‌نوازی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha