نوش‌آبادی: جنبش دانشجویی عدالت‌خواه و استکبار ستیز است

تهران- ایرنا- نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: جنبش دانشجویی در ایران اسلامی همواره عدالت‌خواه و استکبارستیز است و این دو مؤلفه کشور را در مسیر پیشرفت‌های مادی و معنوی قرار می‌دهد.

حسین نوش‌آبادی روز سه‌شنبه به مناسبت روز دانشجو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ۱۶ آذر روزی تاثیر گذار در تاریخ کشور ایران است که از آن می‌توان به عنوان منشاء جنبش دانشجویی علیه استکبار یاد کرد.

وی اظهار داشت: جنبش‌های دانشجویی به عنوان جریانی پویا و مطالبه‌گر، بدون وابستگی تلاش دارد تا مسیر را برای رشد و تعالی مادی و معنوی جامعه هموار کرده و با ایجاد جریان علمی، آرمان‌خواهی و عدالت‌خواهی، نقش دانشگاه را در رسیدن به اوج قله پیشرفت مادی و معنوی کشور، تثبیت کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز جامعه به یک جنبش نرم‌افزاریِ همه‌جانبه و عمیق در حوزه‌های مختلف نیاز دارد تا با نوآوری‌های علمی، بنای حقیقی یک جامعه پیشرفته و عادلانه مبتنی بر تفکّرات و ارزش‌های اسلامی،‌ پایه گذاری کند که این مهم جز از عهده دانشگاه و دانشجویان آگاه بر نمی‌آید.

وی تأکید کرد:جریان دانشجویی به عنوان حرکتی آگاهانه، مطالبه‌گر، فساد ستیز، ضد اشرافی گری، ضد حاکمیت تجمل‌گرایانه و زورگویانه و ضد گرایش‌های انحرافی مسیری را برای جامعه ایجاد می‌کند که در سایه آن، پیشرفت و توسعه عادلانه نصیب کشور می‌شود.

نوش‌آبادی با بیان این که استکبار ستیزی و عدالت‌خواهی با حرکت دانشجویی عجین شده اظهار داشت: دانشجویان مسلمان در دوران ستم‌شاهی نیز با وجود سرکوب‌های فراوان و خفقان موجود در جامعه با روحیه مطالبه‌گری در مسیر روشنگری جامعه برآمده و در این مسیر شهدای گرانقدری را تقدیم اسلام کردند.

وی گفت: همگامی و هم‌افزایی ۲ جریان علم و تحقیق و آرمان‌گرایی‌ها و آرمان‌خواهی دانشجویان، می تواند نقش دانشگاه را در رسیدن به اوج قله پیشرفت مادی و معنوی کشور را بیش از گذشته نمایان و مشهود کند.

۱۶ ماه آذر هر سال به یاد سه دانشجوی شهید مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و آذر شریعت‌رضوی که در سال ۱۳۳۲ هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، به نام روز دانشجوی گرامی داشته می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha