۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۰
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84568250
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اوقاف خراسان شمالی ۴۰ میلیارد ریال بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کرد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی گفت: هفت هزار سبد معیشتی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال از محل نیات واقفان خیراندیش استان، میان خانواده‌های زندانیان، نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع شد.

حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این میزان از کمک های مالی در قالب طرح های ضیافت الهی، تبرکات مهدوی، شمیمم حسینی و طرح شهید سلیمانی با نام رزمایش مواسات کمک های مومنانه در سال جاری تهیه و بین نیازمندان استان توزیع شد.

وی تصریح کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح یاری رساندن به نیازمندان واقعی و خانواده‌هایی است که در ایام کرونا در تامین معاش و زندگی خود با مشکلات و دغدغه‌های جدی روبرو شدند.

حجت الاسلام عظیم آسوده اجرای طرح شمیم حسینی اوقاف و امور خیریه را به عنوان خدمتی در راستای تولید ملی و اشتغالزایی دانست و افزود: علاوه بر توزیع این بسته های معیشتی، ۱۱۲ مورد کمک به هیات های مذهبی، سه هزار و ۴۵ وعده غذای گرم و ۸۰۵ بسته نوشت افزار از ابتدای امسال تاکنون بین دانش آموزان توزیع شد.

ثبت ۲۶ وقف جدید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در ادامه گفت: ۲۶ وقف جدید به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال در قالب طرح سردار شهید قاسم سلیمانی از دهه وقف سال گذشته تاکنون در این استان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه شاخص ترین وقف‌های طرح شهید قاسم سلیمانی مربوط به شهرستان‌های بجنورد و شیروان است افزود: ساخت حسینیه در بجنورد و هزینه برای امور عمومی و قرآنی در شیروان هر کدام به ارزش ۱۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: بیشترین وقف های جدید امسال در شهرستان بجنورد با ۱۳ مورد و شیروان با پنج مورد و مابقی در سایر نقاط استان به ثبت رسید.

وی بیان کرد: اختصاص یک قطعه باغ انگور برای کمک به نیازمندان در منطقه بام از توابع شهرستان اسفراین از دیگر وقف‌ها است که ارزش آن یک میلیارد ریال برآورد شده است.

حجت الاسلام آسوده ادامه داد: همچنین یک قطعه زمین زراعی در شهرستان مانه و سملقان به ارزش یک میلیارد ریال از دیگر وقفیات است که نیت واقف هزینه کرد برای ساخت مسجد و اطعام در عزاداری‌ها بوده است.

خراسان شمالی پنج هزار و ۷۷۰ موقوفه و ۱۱ هزار و ۷۳۸ رقبه دارد. 

خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند، جزو استان های کم درآمد کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha