حریفان نماینده والیبال یزد در لیگ دسته یک بانوان کشور مشخص شدند
عکس از اینترنت است

یزد- ایرنا- دبیر هیات والیبال استان یزد گفت: تیم بانوان چادرملوی اردکان در گروه ۶ لیگ دسته اول قهرمانی باشگاه‌های کشور با شهرداری زاهدان، سریک گنبد و شهرداری ارومیه هم گروه شد.

حسن محفوظی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: لیگ دسته اول بانوان زیرنظر فدراسیون با  حضور ۳۸ تیم در هشت گروه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقه ها به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت در مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود و در پایان تیم‌های اول و دوم به مرحله نهایی صعود می‌کند.

این فعال ورزشی اظهار کرذ: زمان و مکان برگزاری مرحله اول و دوم لیگ متعاقبا از سوی فدراسیون اعلام می‌شود ،  امیدواریم نماینده یزد در این رقابت‌ها خوب بدرخشد. 

محفوظی بیان کرد: حضور تیم‌های والیبال یزد در بخش آقایان و بانوان نقش مهمی در توسعه این رشته و ایجاد انگیزه در ورزشکاران دارد که از جمله برنامه مهم هیات استان است.

وی همچنین ۱۲ آذرماه جاری به ایرنا گفته بود: محمدرضا آل‌جلیل عضو تیم شهداب به اردوی آمادگی تیم‌ملی نوجوانان کشور برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا دعوت شد.

 محفوظی افزود: این اردو از ۱۴ آذرماه جاری با حضور ۲۰ بازیکن در اردوگاه تیم‌ملی در تهران آغاز می‌شود و ۱۵ روز ادامه دارد.

تیم‌ مردان شهداب یزد تنها نماینده استان در لیگ برتر والیبال کشور است.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیات ورزش استانی ، ۴۰۰ هیات شهرستانی  و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه ورزشی دارد که حدود ۲ هزار نفر در رشته والیبال فعالیت دارند.

***  اعزام ۱۲ دختر معلول ذهنی مرکز سرای رحمت بافق به مشهد 

 پهلوانان زورخانه «رحیم هدایت » بافق با همکاری تعدادی از افراد خیر به مناسبت هفته معلولان( هشتم تا ۱۴ آذرماه)، روز یکشنبه ۱۲ دختر دارای معلولیت ذهنی مرکز توانبخشی «سرای رحمت» این شهرستان را برای زیارت بارگاه امام رضا (ع)  به مشهد مقدس اعزام کردند.

مدیر مرکز یادشده  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شرایط کرونایی، حدود ۲ سال است که معلولان این مرکز برنامه‌ سفر زیارتی ،سیاحتی و اردو  خارج از بافق  نداشتند و روزهای سختی را در گوشه اتاق های تنهاییِ مرکز یادشده سپری کردند.

دنیا حیدری مدت زمان اقامت معلولان در مشهد را یک هفته ذکر کرد و افزود: این اردو به منظور ایجاد روحیه نشاط، شادابی و خودباوری بین معلولان و جلوگیری از یاس و ناامیدی مددجویان دختر برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه شرایط کرونایی اجازه دهد اجرای برنامه‌های تفریحی متنوع از قبیل بازی گروهی، روایت قصه های آموزنده و با نشاط، تصمیم گیری شد.

به گفته وی معیارها، ضوابط و استانداردهای گوناگونی برای بهره‌مند ساختن معلولان از تجربه گردشگری، مدنظر قرار گرفت ، این بدان معناست که نابینایان، ناشنوایان و معلولان حرکتی که قطعا نیاز دارند گاهی مستقل سفر کنند در این مسیر با مشکل عدیده‌ای روبرو می‌شوند.

حیدری ،یافتن خودرو و اقامتگاه مناسب، استفاده از معابر و حمل و نقل درون‌شهری و بین‌شهری، نبود علایم دیداری و شنیداری در معابر و نبود امکانات برای افراد معلول در مکان های معنوی و  گردشگری را از جمله دغدغه‌ های معلولان برای بازدید از مکان های زیارتی و جاذبه‌های گردشگری برشمرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این مرکز توانبخشی ۵۳ معلول را به صورت شبانه روزی نگهداری می‌کند و تنها مرکز شهرستان است که مسئولیت نگهداری دایمی معلولان را به عهده دارد.

این فعال اجتماعی در حوزه بهزیستی تصریح کرد: ۱۵ نفر از معلولان ، صاحب خانواده و بقیه بدون هویت هستند و ۲۱ نفر از کادر سرای رحمت، به عنوان مادریار به صورت شبانه روزی در مرکز یادشده خدمت می کنند.

حیدری با اشاره به ساخت این مرکز از سوی مرحوم رحمتی و اداره آن به صورت خیری گفت: با معرفی بیشتر این مکان و با همکاری مردم و مساعدت بیشتر مسئولان، دغدغه‌های تامین هزینه‌های جاری مرکز رفع می‌شود.

۹۸۰ نفر معلول زیر پوشش بهزیستی بافق هستند که بیشترین معلولیت جسمی و حرکتی، ۳۰ درصد ذهنی ، ۱۵ درصد نابینا و کم بینا و کمترین آن ها اعصاب ،روان و گفتاری هستند.

۱۱۵ نفر معادل ۱۴ درصد معلولان این شهرستان به صورت دایم و پاره وقت با همکاری مسئولان محلی و مدیران اداره ها و کارخانه‌های تولیدی مشغول کار هستند.

مرکز شهرستان ۵۲ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

*** داوطلبان فعال و خیران جمعیت هلال احمر بهاباد تجلیل شدند

همزمان با هفته داوطلبان جمعیت هلال احمر با حضور تعدادی از مسئولان محلی  در مراسمی از خدمات چند داوطلب فعال و خیر شهرستان بهاباد تجلیل شد.

به گزارش ایرنا ، رییس جمعیت هلال احمر بهاباد روز یکشنبه در این مراسم افزود: داوطلبان در این راه کمک های زیادی به این مجموعه کردند باید همواره قدردان تلاش های آنها بود .

حسن رضاپور بهابادی با بیان اینکه هنر داوطلبان پیوند نیاز نیازمندان با توان توانمندان است، افزود: ترویج فرهنگ داوطلبی و نوعدوستی از ضرورت‌های جامعه است و همه باید در این راستا احساس مسئولیت کنیم.

وی هدف اصلی این جمعیت را در حوزه بهداشت، حمایت از زندگی انسان ها با شیوع بیماری کووید ۱۹ ،مشارکت داوطلبان در کنار دیگر سازمان‌ها ذکر کرد و گفت: آنها تلاش و  فعالیت زیادی داشتند  که اجرای طرح غربالگری در ورودی شهر، حامیان و ناظران سلامت، توزیع و بسته بندی مواد غذایی کمک های مومنانه  از این قبیل امور از جمله فعالیت آنهاست.

رضاپور با بیان اینکه ۳۰۰ داوطلب و خیر با این جمعیت همکاری دارند، افزود : فعالیت های اصلی جمعیت از امداد رسانی شروع تا شرکت در امور خدا پسندانه و بشر دوستانه است.

رییس جمعیت هلال احمر بهاباد اظهار کرد: این نهاد تنها مجموعه ای است که داوطلب محور است و داوطلبان بر تمامی فعالیت‌هایی که در این جمعیت انجام می‌شود نظارت دارند و داوطلبان بدون هیچ چشم داشتی فعالیت می‌کنند.

وی از داوطلبان به عنوان آبروی جمعیت یادکرد و افزود: مشارکت داوطلبانه و بشردوستانه این افراد مایه افتخار و مباهات و قابل تحسین است و  از داوطلبان خواست که مروج اشاعه فرهنگ کرامت انسانی و فعالیت‌های بشردوستانه در جامعه باشند.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد درفاصله ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهریزد قراردارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha