فرماندار بم: روند تحقق اهداف نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان درست نیست

کرمان-ایرنا- فرماندار بم با انتقاد از محقق نشدن اهداف طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان(نماد) در این شهرستان گفت: براساس گزارش ارائه شده، روالی که برای تحقق اهداف این طرح طی می شود درست نیست.

به گزارش ایرنا هادی شهسوارپور روز شنبه در نشست کمیته علمی اجرایی طرح نماد شهرستان بم اظهارداشت: این درحالی است که طرح مذکور می تواند بسیاری از مشکلات جامعه دانش آموزی ما را پوشش دهد.

وی افزود: اقدامات انجام شده در اجرای وظایف هر دستگاه است و تاکنون در اجرای این طرح که از سال گذشته در بم در حال اجرا بوده اقدام موثر و اثرگذاری انجام نشده؛ طرح بدرستی تشریح و اطلاع رسانی نیز نشده است.

شهسوارپور ادامه داد: اگر این طرح باید در شهرستان بم اجرا شود، نیاز جامعه دانش آموزی ماست و بسیاری از معضلات و مشکلاتی که درگیر آن هستیم نیز با آن حل و فصل می شود پس باید بیشتر وقت بگذاریم زیرا این روش درست نیست و ما قبول نداریم.

فرماندار بم تاکیدکرد: در ابتدا باید هدفگذاری طرح مشخص شود و اینکه در چه جایگاهی قرار داریم و به کجا می خواهیم برسیم و صرف برگزاری یک جلسه فایده ندارد.

به گفته وی اگر می خواهیم این طرح بدرستی اجرا شود هدف گذاری و وظایف عملیاتی هر دستگاه با زمان معین مشخص شود.

فرماندار بم گفت: گاهی برخی طرح ها بدرستی انجام نمی شوند و نه تنها مشکلی را حل نمی کنند بلکه خروجی درستی هم ندارند بنابراین انتظار می رود روال این طرح نیز بدرستی مشخص شود.

به گزارش ایرنا معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه با تشریح اهداف و چگونگی اجرای طرح نماد در استان گفت: این طرزح امسال ۳۲۰ مدرسه دولتی و غیردولتی را در شهرستان بم زیر پوشش قرار می دهد.

صدیقه مرادی افزود: سال گذشته ۳۶ مدرسه شهرستان بم در این طرح قرار گرفته بودند و دانش آموزان باید به حدی از توانمندی ها برسند که برای رسیدن به بعضی از اهدافشان دچار آسیب نشوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: طرح نماد فقط مخصوص دانش آموزان در معرض خطر اجرا نیست بلکه برای تک تک دانش آموزان باهدف ارتقای سلامت روحی، روانی و اجتماعی آنان در نظر گرفته شده است.

مرادی تصریح کرد: متاسفانه در جامعه بحث خودکشی، اعتیاد و برخی آسیب های دیگره ما را درگیر کرده و روز به روز در حال رشد است؛ یکی از طرح هایی که می تواند از این آسیب ها پیشگیری کند طرح توانمندسازی نماد است.

به گفته وی غربالگری و آزمون های سلامت روان  دومین بحث ما در طرح نماد است که دانش آموزان باید این آزمایش ها را انجام دهند زیرا از طریق این آزمون ها خطرپذیری هر شهرستان و منطقه مشخص می شود.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان استان کرمان واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha