اصلاح مرزبندی اراضی ملی پارک جنگلی قُرق گلستان آغاز شد
نصب بنچ مارک در پارک جنگلی قرق گرگان

گرگان - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان گفت : نصب بنچ مارک (علایم مرجع) به طول ۱۱ کیلومتر با هدف اصلاح مرزبندی و شناسایی اراضی ملی پارک جنگلی قُرق واقع در بخش بهاران این شهرستان آغاز شد.

رسول مقسم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: اجرای این طرح به مدت یک ماه با پیش بینی نصب روزانه بین حدود هفت بنچ مارک و در مجموع ۱۱۵ عدد در اطراف پارک جنگلی قرق ادامه خواهد داشت.

به گفته وی علاوه بر اجرای طرح مزبور، تاکنون نقشه برداری عرصه به تعداد ۶۰ قطعه زمین کشاورزی در مرز این پارک جنگلی صورت گرفته و
وضعیت این عرصه ها پس از بررسی واحد ممیزی عرصه های دارای اراضی ملی به دستگاه قضایی ارسال خواهد شد.

چهارم آذر سال جاری و در پی گزارش مردمی به دادستان مرکز استان گلستان در خصوص یک مورد جنگل خواری در پارک جنگلی قرق موضوع در دستور کار دادستان قرار گرفت که وی به مسوولان ارشد منابع طبیعی و آبخیزداری استان یک هفته فرصت داد مرز دقیق اراضی زراعی با جنگل را مشخص کنند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری گلستان، رئیس دادستانی گرگان نیز اعلام کرد: بررسی پارک جنگلی قرق نشان می دهد که اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان کار نصب بنچ مارک را در تمام نوار مرزی این پارک جنگلی با زمین‌های کشاورزی آغاز کرده است.

محمود اسپانلو افزود: اجرای این طرح سبب خواهد شد تا دست اندازی به عرصه های جنگلی این پارک قطع شود.

وی از مردم گلستان خواست با گزارش تخلفات به دادستانی در حفظ منابع ملی و جلوگیری از دست اندازی به عرصه های ملی و منابع طبیعی استان مشارکت کنند.

 پارک جنگلی قرق در ۲۴ کیلومتری شهر گرگان و در نزدیکی شهر فاضل آباد شهرستان علی آباد قرار دارد.

این پارک طبیعی در محیط جلگه ای قرار دارد، مکان آن در سال ۱۳۴۸ از سوی مرحوم حسین سعیدی آشتیانی بنیانگذار پارک های جنگلی ایران تهیه و عملیات احداث از سال ۱۳۵۰ آغاز شد، امروز مساحت این پارک جنگلی به۶۵۰ هکتار می رسد و درختان آن بیشتر از گونه های انجیلی و ممرز است.

در این پارک گونه‌های جنگلی دیگر شامل بلوط، نمدار، توسکای قشلاقی، افرا، خرمندی و آزاد و پوشش درختچه‌ای و گیاهی همانند سایر رویشگاه‌های جلگه‌ای ایران وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha