۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۵۵
کد خبرنگار: 5194
کد خبر: 84562257
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی تهران هشدار جوی نارنجی صادر کرد

۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۵۵
کد خبر: 84562257
هواشناسی تهران هشدار جوی نارنجی صادر کرد

تهران-ایرنا- اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: از عصر (پنجشنبه ۱۱ آذر) تا (ظهر جمعه ۱۲ آذر) بارش متوسط و گاهی شدید باران و برف، گاهی با مه و کاهش دید(در دامنه ها و ارتفاعات کولاک برف) وضعیت جوی در حالت هشدار نارنجی خواهد بود.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی استان تهران، در این هشدار به لغزندگی معابر و جاده ها و کاهش دید افقی، آبگرفتگی بعضی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، مه و کولاک برف در دامنه ها و ارتفاعات شمالی، محدودیت تردد در جاده ها و گردنه های کوهستانی و احتمال انسداد موقت بعضی راه ها اشاره شده است.

 بر این اساس، ادراه کل هواشناسی استان تهران، به احتیاط در تردد درون شهری و جاده ای (به ویژه جاده های کوهستانی و گردنه ها)، عدم توقف و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، پرهیز از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک، لغو مسافرت بین شهری به ویژه در مسیرهای کوهستانی، همراه داشتن زنجیر چرخ و امکانات ایمنی در مسافرت های بین شهری، آمادگی دستگاه های برف روب، آمادگی دستگاه های خدمت رسانی توصیه کرد.

این هشدار حاکیست: پس از عبور این سامانه با توسعه پایداری در منطقه، از شنبه شب، شرایط انباشت آلاینده های جوی و غبار محلی در نواحی پرتردد شهری وجود دارد.

در عنوان هشدارهای صادره از سوی مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد جهت آگاهی، رنگ نارنجی جهت آمادگی و رنگ قرمز جهت اقدام است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha