۳۹۴ واحد تولیدی‌ و صنعتی غیرفعال در شهرک‌های صنعتی خوزستان وجود دارد

آبادان - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: یک‌هزار و ۷۷۳ واحد صنعتی و تولیدی در شهرک‌های صنعتی خوزستان وجود دارد که ۳۹۴ واحد تولیدی و صنعتی آن غیرفعال هستند.

اخلاق محمدیان روز شنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری مجدد یک طرح صنعتی راکد در شهرک صنعتی آبادان در جمع خبرنگاران بیان کرد: این ۳۹۴ واحد صنعتی کوچک بیشتر به تملک بانک‌ها درآمده‌اند و هم‌اکنون در حال رایزنی برای برطرف شدن مشکل آنها هستیم.

وی گفت: مشکلات بانکی در خصوص اخذ تسهیلات، تامین وسایل و طولانی بودن زمان دریافت تسهیلات برای واحدهای صنعتی در شرایطی که محاسبه تورم به صورت روزانه است،عمده مشکل واحدهای تولیدی است.

وی ادامه داد: عمده صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی خوزستان مربوط به صنایع فلزی هستند که ۳۳ درصد از کل ظرفیت تشکیل‌ دهنده صنایع استان را تشکیل می‌دهند و بیشتر در حوزه ساخت تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت دارند.

محمدیان گفت: با توجه به زیرساخت‌هایی موجود در خوزستان، تقاضا برای فعالیت در زمینه صنایع به میزان بسیار زیادی وجود دارد و امیدواریم با همت و تلاشی که به خرج داده می‌شود، شاهد رشد سرمایه‌گذاری در خوزستان و اهواز باشیم.

وی بیان کرد: آبادان ظرفیت‌های ویژه‌ای به ویژه در بخش صنعت دارد و بیشتر طرح‌های این شهرستان جزو طرح‌های ملی است. 

وی با بیان اینکه هشت پروژه در شهرک صنعتی آبادان در حال اجراست که مهمترین آن ایجاد زیرساخت و بهسازی معابر اصلی این شهرک است افزود: بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه برای این هشت پروژه تعریف شده که با اجرایی شدن آنها میزان تولید و اشتغال در منطقه افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: در چند سال اخیر ۲۰ واحد صنعتی راکد در شهرک صنعتی آبادان وارد مدار تولید شدند که با بهره‌برداری از آنها رونق و اشتغال را در منطقه ایجاد کردند.

محمدیان افزود: توسعه شهرک‌های صنعتی و حل مشکلات آنها جذب سرمایه گذار را در پی خواهد داشت ضمن اینکه رشد تولید و ایجاد اشتغال را فراهم می‌کند که این فرصت با همکاری استاندار خوزستان و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: واحدهای صنعتی کوچک این ظرفیت را دارند در مدت کوتاه به واحد صنعتی متوسط یا بزرگ تبدیل شوند.

به گزارش ایرنا واحد صنعتی ماهان پالایش اروند تولیدکننده هیدروکربن سبک و سنگین با ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی روز شنبه در شهرک صنعتی آبادان مجدد به چرخه تولید بازگشت.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha