۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84555662
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای کردستان تا اواسط هفته آینده پایدار است

۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۳
کد خبر: 84555662
هوای کردستان تا اواسط هفته آینده پایدار است

سنندج - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: وضعیت هوای استان از امروز تا روز سه شنبه هفته آینده پایدار است و در این مدت سامانه بارشی مشاهده نمی‌شود.

خبات قمری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: تنها پدیده قابل برآورد طی چند روز آینده در استان، وزش باد شدید در بعدازظهرها و وجود مه و غبار رقیق صبحگاهی است.

وی افزود: طی چند روز آینده دمای هوای استان تغییرات آنچنانی ندارد اما به طور میانگین احتمال افزایش ۲ تا چهار درجه سانتی گراد وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان اضافه کرد: در شبانه روز گذشته هزارکانیان با دمای منفی سه درجه سردترین و سروآباد و سلین با دمای ۱۷ درجه سانتی گراد گرمترین نقاط استان بودند.

وی یادآور شد: دمای شهر سنندج مرکز استان نیز در سردترین حالت سه درجه و در گرمترین ساعت ۱۴ درجه سانتی گراد گزارش شد.

قمری با اشاره به عبور یک موج ضعیف بارشی طی شبانه روز گذشته از استان، گفت: این موج، بارش موثری را در استان ایجاد نکرد و ایستگاه‌های هواشناسی بارشی را ثبت نکردند.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

در سال زراعی جاری تاکنون به صورت میانگین ۴۹ میلی‌متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد و نسبت به میانگین دوره بلندمدت(۳۰ سال گذشته) ۳۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha