۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۵۳
کد خبرنگار: 3091
کد خبر: 84554158
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خوزستان میزبان ششمین داوری منطقه‌ای مُهر اصالت ملی صنایع دستی کشور

اهواز - ایرنا - ششمین دوره داوری منطقه‌ای مُهر اصالت ملی از ۶ تا ۱۰ آذر به میزبانی استان خوزستان به عنوان یکی از مناطق نه گانه کشوری برگزار می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، مدیر این اداره کل گفت: ششمین دوره داوری مُهراصالت ملی در آذر امسال و در نه منطقه کشور برگزار و استان خوزستان به عنوان "منطقه یک " افتخار میزبانی و داوری از آثار صنایع دستی و هنرهای سنتی استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد را دارد.

سیدحکمت اله موسوی افزود: این دوره با نظارت مدیرکل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار ، و از سوی پنج داور استانی و ملی مورد ارزیابی نهایی و داوری قرار می‌گیرند. 

دبیر ششمین دوره داوری مهر اصالت ملی گفت: تاکنون ۱۹۰ اثر به این دبیرخانه ارسال شده ،که از این تعداد ۷۵ اثر از خوزستان ، ۷۰ اثر از استان فارس، ۳۰ اثر از استان بوشهر و ۱۵ اثر از استان کهگیلویه و بویراحمد مهستند. آثار دریافتی پیش از این در استان های خود مورد داوری استانی قرار گرفته و در این مرحله مورد داوری نهایی و ملی قرار می گیرند.

در پنج دوره داوری مهر اصالت ملی که تاکنون برگزار شده، پنج هزار و ۸۵۶ اثر موفق به دریافت مهر اصالت ملی شده‌اند، ضمن اینکه ۳۱۸ اثر از ایران مهر اصالت بین‌المللی دریافت کرده‌اند.

داوری نشان ملی مهر اصالت صنایع­ دستی کشور رویدادی است که به صورت دوسالانه با اهداف معین برروی آثار تولیدی صنایع­ دستی سراسر کشور توسط هیات داوران متشکل از متخصصان و خبرگان صنایع دستی در داخل و بیرون از سازمان انجام می­‌شود. هیات داوران محصولات دریافتی را بر اساس ۴ معیار مرغوبیت، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی، و ۲ پیش شرط احترام به ارزش‌های محیط زیست در به کارگیری مواد و تکنیک‌های تولید و مسوولیت اجتماعی ارزیابی می کنند. 

آثار منتخب این دوره داوری، گواهی (نشان) مرغوبیت صنایع دستی را دریافت می‌کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha