۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۵۶
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84549886
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام خمینی(ره) بنیانگذار گفتمان ادبیات پایداری بود

سنندج- ایرنا- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: امام خمینی(ره) بعد از انقلاب و در عصری که گفتمان تفکر غرب لیبرالیسم بر آموزه‌های انسان محور غالب بود ادبیات پایداری را بنیانگذاری کرد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید محمد سادات روز یکشنبه در یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت، همزمان با انتشار تفریظ آیت الله العظمی خامنه ای بر کتاب "تنها گریه کن" در سنندج اظهار داشت: شاید خالق ادبیات پایداری خداوند بزرگ باشد که در قرآن کریم انبیای الهی و سایر انسان ها را به مقابله با ظالمان و مستکبران امر کرده است.

وی با بیان اینکه این مسیر در طول تاریخ ادامه پیدا کرد تا اینکه امام راحل(ره) ادبیات و گفتمان پایداری را بنیان نهاد، افزود: امام خمینی(ره) در عصری که تفکر غرب لیبرالیسم بر آموزه‌های انسان محور غالب بود و کمونیست و مادی گرایی را تبلیغ می کردند گفتمان پایداری را با آموزه هایی همانند حب وطن، روح ایمان و استقامت در برابر کفار به ارمغان آورد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: این آموزه ها در عصر ما تا حدودی به فراموشی سپرده شده بود اما با گفتمان امام راحل(ه) و در ادامه جنگ تحمیلی و گفتمان رهبری این ادبیات روزبه روز زیادتر شده است.

وی اضافه کرد: نمونه بارز این مهم در این مراسم نمایان است که مقام معظم رهبری علی رغم تمام مشغله هایی که دارند باز هم اهتمام ویژه ای بر تقریظ بر کتاب هایی که محتوایشان محتوای پایداری و استقامت است دارند و همه ما خصوصا هنرمندان نیاز داریم این فرهنگ را دنبال کنیم.

زبان هنر ادبیات پایداری را ماندگار کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این مراسم گفت: در طول تاریخ نگاه به ادبیات پایداری با انسان همراه بوده است و حتی پیش از اسلام و در اسطوره‌ها اساطیر ما ایرانیان نگاه به ادبیات پایداری و نگاه به قهرمانانی که میهن را نجات دادند در اشعار و ادبیات کهن ایران که بارزترین آن شاهنامه فردوسی است، وجود دارد.
حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار گفتمان ادبیات پایداری بود

 عبید رستمی  با بیان اینکه در ایران پیش از انقلاب ادبیات پایداری در نگاه شاعران بود اما بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی بیشتر شد، افزود: زمانی کشور ما مورد هجوم بیگانگان بود و جوانان و زنان و مردان ما را به خاک و خون کشیدند اما با زبان هنر و ادبیات پایداری این بزرگمردی‌ها و وقایع ثبت شد.

 وی اضافه کرد: در حوزه ادبیات پایداری، در حوزه تئاتر و در حوزه سینما اقدامات بسیار خوبی شکل گرفته و فیلم‌های ارزنده‌ای درست شده است اما فیلم، تئاتر و شعری توانست ماندگار باشد که بدور از پروپاگاندای تبلیغی بود و حرف دل مردم را بیان می‌کرد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: در هنر انقلاب و هنر ادبیات پایداری ایران، نگاه حقیقی و واقعی به اتفاقات ماندگار ماند و به دنبال اسطوره سازی نبودند.

وی با تقدیر از نویسندگان و شاعران و فیلمسازانی که در حوزه ادبیات پایداری مشارکت داشته و آثار موثری در این حوزه خلق کردند، گفت: انتقال این تجربیات به نسل‌های بعدی امری مهم بوده که آثار تولید شده در حوزه ادبیات پایداری در راستای این مهم بسیار ارزشمند است.

ملت ایران در اوج عزت قرار دارند

فرزند شهیده تازه تفحص شده فاطمه اسدی نیز در این آیین گفت: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش است و شهدای زیادی با جان و مال خود در راه اعتلای این سرزمین گام برداشتند و شهیده فاطمه اسدی تنها نمونه ای از رزمندگان این مرز و بوم است.
حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار گفتمان ادبیات پایداری بود

 کشور محمودی افزود: شهیده فاطمه اسدی مادری دلسوز و فداکار بود که جان و مال خود را در طبق اخلاص گذاشت تا همسرش را از چنگال ایادی غاصب نجات دهد که ناجوانمردانه به دست دژخمیان به شهادت رسید.

وی یادآور شد: در جواب شما مسلکان ظالم و غاصب خواهم گفت که تا دیروز شما خانواده های مظلوم و بی دفاع و مردم روستاها را تهدید می کردید اما امروزه روح تفکر بسیجی حاکم بر کشور، آرمان های امام و فرمایشات رهبری ملت ایران در اوج عزت و سرفرازی است.

در ادامه این مراسم و همزمان با برگزاری مراسم انتشار تفریظ آیت الله العظمی خامنه ای بر کتاب "تنها گریه کن" به صورت ویدئوکنفرانس، در این نشست چند کتاب از نویسندگان حوزه ادبیات پایداری استان رونمایی و از نویسندگان این کتاب ها و همچنین تعدادی از خانواده شهدا تجلیل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha