۲۸ آبان ۱۴۰۰، ۹:۰۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84547185
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: نیازمند مدیرانی دغدغه‌مند در عرصه فرهنگ هستیم

همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز نیازمند حضور مدیرانی دغدغه‌مند در عرصه فرهنگ هستیم، گفت: مدیری خوب است که با دغدغه فرهنگی، ساختارهای همراه با مشکل را اصلاح کند.

به گزارش ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» شامگاه پنجشنبه در آیین رویداد قیام که با حضور فرماندهان و کارشناسان قرارگاه‌های استانی ستاد مردمی جبهه فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد، افزود: فعالیت در عرصه فرهنگی بیشتر جنبه تربیتی دارد و بدون اخلاص موفقیت در این مسیر امکان پذیر نخواهد بود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی آثار بیرونی کمتری دارد، گفت: یک فعال فرهنگی باید تکلیف محور عمل کند و چندان به دنبال نمودهای بیرونی کار خود نباشد، البته این به معنای نفی توجه به نتیجه نیست.

آیت الله شعبانی موثقی بر لزوم برنامه ریزی دقیق در عرصه فرهنگی تاکید و اضافه کرد: برنامه های فرهنگی بیشتر جنبه دینی دارد، بنابراین برای موفقیت در این راستا نیازمند انجام ۲ اقدام اساسی فرهنگی هستیم.

 وی ادامه داد: اگر اندیشه، عقاید و سبک زندگی منطبق بر آموزه‌های دینی بود باید آن را حفظ و تقویت کرد و عقاید بر خلاف آموزه‌های دینی را باید تغییر داد.

آیت الله شعبانی موثقی خاطرنشان کرد: فعال فرهنگی باید حرکتی آگاهانه، مبتنی بر علم و برنامه ریزی‌ داشته باشد و برای اثرگذاری بیشتر خود را در مسائل روزمره منحصر نکند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه اگر جامعه تحت تربیت تمدن غربی قرار گیرد، تغییر آن بسیار سخت است اظهار داشت: فلسفه کار فرهنگی این است که حق را حفظ و با باطل مبارزه کرد.

وی یکی از مشکلات در عرصه فرهنگ را فعالیت به صورت بخشی و جزیره‌ای دانست و گفت: مسئولان این بخش باید با برنامه ریزی و به صورت منسجم برای کارایی بیشتر هم افزایی داشته باشند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: وظیفه یک مدیر فرهنگی برنامه ریزی، راهنمایی و ایجاد انسجام بین نیروها است که باید به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند:«ساختار فرهنگی کشور باید اصلاح شود.» یادآور شد: امروز بعد از چهل سال به دلیل نبود حکمرانی در عرصه فرهنگ برای انجام فعالیت تربیتی باید به دنبال ایجاد مراکز تربیت محور باشیم.

وی ادامه داد: به دلیل نبود حکمرانی در عرصه فرهنگی، اولویت‌های فرهنگی مشخص نیست و لذا نهادهایی چون آموزش و پرورش و یا سازمان تبلیغات اسلامی هر یک سند فرهنگی جداگانه‌ای دارند.

 آیت الله شعبانی با اشاره به اینکه شورای فرهنگی عمومی باید مسائل فرهنگی کشور را مدیریت کند، اظهار داشت: تاکید رئیس جمهوری بر لزوم انجام فعالیت‌های فرهنگی زیر نظر شورای فرهنگ درست است چرا که این کار موجب تقویت جایگاه شورا و شناسایی اولویت های اصلی هر منطقه می شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: روش های تربیتی باید به روز رسانی و برای جوانان دهه ۹۰ و ۸۰ طراحی جدید انجام شود.

در رویداد قیام که با حضور فرماندهان و کارشناسان قرارگاه‌های استانی ستاد مردمی جبهه فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد، کارشناسان فرهنگی به بحث و گفت وگو پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha