۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۶:۰۸
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84542391
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی فقیه درهرمزگان: هجرت حضرت معصومه(س) تاریخ‌ساز بود

بندرعباس- ایرنا- نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: مساله هجرت حضرت معصومه (س) یک هجرت تاریخ ساز بود که در راستای موضوع انسان ٢٥٠ ساله ای بود که موجب ساخت تمدنی عظیم شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده دوشنبه شب در نهمین همایش کریمه اهل بیت که با حضور آیت الله صدیقی امام جمعه تهران برگزار شد، اظهارداشت: امام صادق(ع) در روایتی قم را به کوفه صغیره تشبیه می کنند که بنا به آن از منظر حکمت سیاسی اسلام نگاه کرد.
وی ادامه داد: وجه اشتراک کوفه و قم می تواند این باشد که کوفه مرکز حکومت امیرالمؤمنین علی(ع) و آغاز ولایت اهل بیت(ع) بود و پایان این دوران انسان ۲۵۰ ساله نیز با ظهور امام زمان(عج) در کوفه خواهد بود.
امام جمعه بندرعباس گفت: این موضوع نشان از آن دارد که مکان حاکمیت سیاسی اسلام کوفه است و قم نیز امروز به همان مرکزیت در عالم اسلام دست پیدا کرده است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با اشاره به اینکه آنچه باعث صادر شدن علوم دینی از شهر قم به جهان شد از برکات وجود حضرت معصومه(س) بوده است، بیان کرد: جریان دانش بستر ساز حکومت اسلامی خواهد بود.
وی ابراز امیدواری کرد وجود نازنینی که نعمت الهی است به خصوص برای ما ایرانی ها باعث شفاعت ما در جنت باشد.

"پس از ورود امام رضا(ع) در سال ۲۰۰ هجری قمری به خراسان، حضرت معصومه(س) پس از یک سال، برای دیدار برادر به همراه کاروانی از شهر مدینه به سمت ایران حرکت کرد و در ۲۳ ربیع الاول وارد قم شد.
آن حضرت در این شهر مورد استقبال عده بسیاری از مردم مشتاق و شیفته اهل بیت(ع) قرار گرفت.
حضرت معصومه(س) بعد از ۱۷ روز اقامت در منزل موسی ابن خزرج که به «بیت‌النور» شهرت یافت، در ۱۰ ربیع الثانی سال ۲۰۱ هجری قمری دیده از جهان فرو بست".

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha