۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۲۲:۴۴
کد خبر: 84542361
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا و افزایش میل به مرگ در میان دانش‌آموزان هلندی

لندن – ایرنا – نتایج تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته در هلند نشان می‌دهد که تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه ها و کالج ها به دلیل همه‌گیری کرونا دچار مشکلات روانی شده و میل به مرگ در آن‌ها افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، مطالعه مشترک موسسه دولتی بهداشت عمومی (RIVM)، مراکز بهداشتی منطقه ای (GGD) و موسسه مراقبت از اعتیاد تریمبوس، حاکیست که یک چهارم دانشجویان هلند در مقطعی ترجیح‌ داده‌اند بمیرند.

این مطالعه که با عنوان «نظارت بهداشت روانی و مصرف مواد برای دانشجویان» در طول موج سوم کرونا در بهار ۲۰۲۱ و بین حدود ۲۸ هزار دانشجو در دانشگاه‌ها و کالج‌ها (HBOs) صورت گرفته است نشان می‌دهد که بیش از نیمی (۵۱ درصد) از شرکت کنندگان در سال گذشته دچار مشکلات سلامت روان شده و ۱۲ درصد در حد جدی بوده است.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته درصد زیادی از دانش‌آموزان مشکلاتی مانند خستگی، تنهایی و فشار کار را تجربه کرده‌اند. اما ۲۶ درصد گفته‌اند که گاهی ترجیح داده‌اند بمیرند.  این اولین بار است که سلامت روان دانش آموزان در کل هلند مورد بررسی قرار گرفته است.

وزیر آموزش هلند آمار منتشر شده را "نگرانی بزرگ" خواند و گفت: ما به همراه دانشجویان، کالج‌ها، دانشگاه‌ها، خدمات سلامت روان و محققان با بیشترین فوریت روی این موضوع کار خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: ما با برنامه آموزش ملی فعالیت‌هایی را برای بهبود سلامت روان دانش‌آموزان آغاز کرده‌ایم، اما این مساله باید پیگیری شود.  وزیر آموزش هلند استرس و فشاری را که بر دانشجویان وارد می‌شود،  بیش از مساله تحصیل دانست و گفت: وضعیت مالی آن‌ها، چشم‌انداز بازار کار و مسکن نقش تعیین‌کننده‌ای در مشکلات سلامت روان آن‌ها ایفا می‌کند.

«لیزان دی روس» رئیس انجمن ملی دانشجویان هلند هم عنوان که از نتایج این افکار سنجی شوکه شده است. وی افزود که با این آمار کسی نمی‌تواند منکر مشکلات سلامت روان دانشجویان شود.

این درحالیست که آمار ابتلا به کرونا در اروپا بار دیگر رو به افزایش است و دولت هلند درصدد افزایش محدودیت‌های اجتماعی است. طبق گزارش‌های منتشر شده در شبانه روز گذشته بالغ بر ۱۲ هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha