همکاری ۲۴۰ مرکز نیکوکاری با کمیته امداد یزد در خدمت رسانی به نیازمندان

یزد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: بیش از ۲۴۰ مرکز نیکوکاری در سه بخش محله محور، تخصصی و صنفی با شعار "مردم برای مردم" در استان یزد برای خدمت‌رسانی به نیازمندان در حال فعالیت هستند.

به گزارش دوشنبه روابط عمومی این نهاد در استان یزد ، محمد شجاعان افزود: پیوند نیازهای محرومان محله با توانمندی‌های خیران محله از جمله کارکردهای مهم مراکز نیکوکاری است.

وی با اشاره به اهمیت تقویت همبستگی‌های اجتماعی و استفاده از حضور و تخصص مردم در خدمت رسانی به نیازمندان، افزود: طی ۶ ماهه نخست امسال مراکز نیکوکاری سطح استان با همراهی و مشارکت خیران محله ۶۸ میلیارد تومان در زمینه های جهیزیه و ازدواج، بهداشت و درمان، مسکن و ساختمان، اکرام ایتام و محسنین، اشتغال و کارآفرینی، معیشت و فرهنگی و آموزش در قالب کمک های نقدی، غیر نقدی و خدمات به نیازمندان کمک کرده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: افراد نیازمند و یا کسانی که خانواده نیازمندی را شناسایی کرده‌اند که مستحق دریافت کمک هستند می‌توانند به مراکز نیکوکاری محله مراجعه کنند و یا از طریق شماره تلفن چهاررقمی ۱۸۱۱ تماس گرفته تا هماهنگی‌های لازم برای ثبت اطلاعات افراد نیازمند و بررسی وضعیت آنان برای ارائه خدمات موردنیاز انجام شود.

شجاعان ادامه داد: خیران می‌توانند کمک‌های اهدایی خود را به‌صورت نقد و کالا در بخش‌های مختلفی ازجمله طرح اکرام ایتام و محسنین، اشتغال، مسکن، درمان، کمک‌هزینه ازدواج و جهیزیه، سبد کالا و لوازم ضروری زندگی (معیشت)، نذر و قربانی، پوشاک و البسه و صدقات به مراکز نیکوکاری اهدا کنند.

پرداخت هشت میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد 

باهدف توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد منطقه دو یزد از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۱ مورد وام اشتغال به مبلغ هشت میلیارد تومان به مددجویان این نهاد پرداخت شد.

محمد حسین حسن پور رییس کمیته امداد منطقه ۲ یزد با بیان اینکه بهترین راه توانمندسازی خانواده‌ها، ایجاد اشتغال پایدار برای خودکفایی مددجویان تحت حمایت است، گفت: باهدف توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد منطقه دو یزد از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۱مورد وام اشتغال به مبلغ هشت میلیارد تومان به مددجویان این نهاد پرداخت شد.

وی با اشاره به تعامل خوب بانک‌های عامل با این نهاد در پرداخت تسهیلات اشتغال به نیازمندان، افزود: ۹۰ درصد تسهیلات پرداختی توسط بانک‌های عامل و ۱۰ درصد نیز از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت پرداخت‌ شده است.

رئیس کمیته امداد منطقه دو یزد ادامه داد: طی این مدت ۳۱۰ مددجوی تحت حمایت از آموزش‌های پایدارسازی و مهارت‌آموزی بهره مند شدند و برای۲۱ نفر نیز کاریابی انجام‌شده است.

وی یادآور شد: کارفرمایان و صاحبان صنایع می‌توانند با تأمین نیروهای موردنیاز خود از بین مددجویان این نهاد از بسته‌های تشویقی کمیته امداد ازجمله وام ۱۰۰ میلیون تومانی به ازای به‌کارگیری هر نفر مددجو بهره‌مند شوند.

۶۰۰۰ مددجوی یزدی از خدمات مشاوره‌ای کمیته امداد استفاده کردند

طی ۶ ماهه نخست سال جاری حدود ۶۰۰۰ مورد خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی در قالب فردی، گروهی، تحصیلی، شغلی و ازدواج به نیازمندان و جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ارائه شد.

حجت‌الاسلام علی‌محمد اسلامی منش، معاون فرهنگی کمیته امداد استان یزد بااشاره به اهمیت ارائه خدمات مشاوره‌ای به مددجویان تحت حمایت، گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری حدود ۶۰۰۰ مورد خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی در قالب فردی، گروهی، تحصیلی، شغلی و ازدواج به نیازمندان و جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ارائه شد.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: سالم‌سازی و رفع کمبودهای فکری، فرهنگی و عاطفی در پرتو مشاوره و راهنمایی راه‌حل ریشه‌کنی و مبارزه با مشکلات و معضلات خانواده‌های نیازمند است.

وی افزود: ازجمله اهداف مهم کمیته امداد هدایت و راهنمایی افرادی است که در محرومیت بسر می‌برند و شرایط بروز اختلالات روحی، روانی، عاطفی و اجتماعی برای آنان بسیار مهیا است، بنابراین این نهاد برای جلوگیری از انحراف این طیف وسیع و کاهش بروز ناهنجاری‌ها زمینه ارتقای آگاهی خانواده‌ها و بهبود اوضاع اجتماعی آنان با استفاده از مشاوران متخصص و متعهد را فراهم کرده است.

اسلامی منش گفت: این نهاد از ظرفیت سایر سازمان‌ها ازجمله کلینیک‌های تخصصی روانشناسی و مراکز مشاوره با انعقاد قراردادهای همکاری برای ارائه خدمات تخصصی به نیازمندان نیز استفاده می‌کند.

وی بیان کرد: مشاوره ازیک‌طرف نقش پیشگیری‌کننده از بروز مشکلات و از طرفی دیگر نقش درمان‌کننده دارد و می‌تواند در رفع و یا کاهش مشکلات و آلام ناشی از آن مؤثر واقع شود.

وی تصریح کرد: صیانت از سلامت روانی خانواده‌های تحت حمایت، تقویت عزت‌نفس، مناعت طبع و خودباوری مددجویان در راستای توانمندسازی آنان، تقویت زمینه‌های سازگاری با محیط و روابط بین فردی، کمک به خانواده‌ها و دانش آموزان در انتخاب و تصمیم‌گیری‌های مهم زندگی همچون انتخاب رشته تحصیلی، شغلی و همسرگزینی، شکوفایی و بالندگی استعدادهای تحصیلی و شناخت مشکلات روحی و روانی در ابعاد فردی، اجتماعی، خانوادگی از دیگر اهداف این نهاد در هدایت و راهنمایی نیازمندان و مددجویان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha