۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۵۳
کد خبر: 84541461
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر افغانستان خواستار رفع موانع برای افزایش صادرات به چین شد

تهران- ایرنا - سفیر افغانستان در چین از پکن از خواست به منظور کاهش بحران و مشکلات اقتصادی ،موانع صادرات کالاهای این کشور به پکن را برطرف کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روزنامه « استریتس تایمز » سنگاپور، « جاوید قائم » سفیر پیشین افغانستان در چین که همچنان در همین سمت به کار خود ادامه می دهد  خواستار رفع موانع تجاری بین ۲ کشور شد و  از پکن خواست اجازه دهد محصولات بیشتری از کشاورزان افغان به چین صادر  شود.

وی  در گفت وگویی خواستار انعطاف بیشتر چین برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی برای کمک به  افغانستان شد و تصریح کرد ۲ کشور می توانند مانند صادرات مغز کاج  ، در باره صادرات  زعفران نیز به توافقی دست یابند.

سفیر افغانستان در چین همچنین در گفت وگو با "بلومبرگ  نیوز"خاطرنشان کرد توقع ما از  چین علاوه  بر کمک انسان دوستانه باز کردن درهای خود برای تجارت است.

 « جاوید قائم » در پایان سخنانش با خطاب قرار دادن تمامی قدرت های جهانی اضافه کرد : وعده کافی است مردم افغانستان به کمک فوری نیاز دارند.

چین در واکنش به درخواست کمک دولت موقت طالبان با اعلام آمادگی این کشور برای شرکت در  بازسازی افغانستان ،وعده کک ۴۲ میلیون دلاری برای تامین مواد غذایی و واکسن داد.

براساس گزارش سازمان ملل،قحطی و کمبود مواد غذایی در زمستان امسال زندگی ۲۳ میلیون نفر از مردم افغانسان را تحت تاثیر قرار می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha