۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۱۶
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 84540847
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ضرورت همکاری دستگاه‌ها برای کاهش زمان سنجش سلامت کالای وارداتی خوزستان

اهواز - ایرنا - مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: کاهش زمان بررسی وضعیت رسیدگی به سلامت کالاهای وارداتی به خوزستان و افزایش بهره‌وری، مستلزم هم افزایی بین دستگاه‌های مربوطه در استان است.

رضا قیصی پور روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: اگر به عنوان مثال یک هم افزایی بین دستگاه‌هایی همچون غذا و دارو و یا دامپزشکی و اداره کل استاندارد خوزستان ایجاد شود فرآیند رسیدگی به وضعیت سلامت کالاهای وارداتی مربوط به این حوزه، به بنادر و مرزهای استان در زمان کمتری انجام می‌شود.

وی گفت: بررسی چند باره کالا از سوی چندین دستگاه باعث می‌شود تا زمان بیشتری را برای بررسی سلامت کالاها صرف کنیم و زمان ترخیص کالا طولانی می‌شود.

طلاهایی که کد شناسایی دارند استاندارد هستند

مدیرکل استاندارد خوزستان در ادامه با اشاره به سنجش استاندارد طلا افزود: سنجش درصد خلوص میزان طلا در سطح بازار و کارگاه‌های تولیدی از سوی این اداره کل انجام می‌شود و طلاهایی که کد شناسایی دارند استاندارد هستند.

وی گفت: بر اساس این کد شناسایی میزان خلوص طلا سنجیده می شود که این سنجش بیشتر در طلاهای با عیار ۱۸ و ۲۱ است.

قیصی پور ادامه داد: پارسال ۸۳ سنجش قبول طلا و ۹۹ سنجش مردود طلا در خوزستان انجام گرفت و امسال تاکنون نیز ۸۵ سنجش قبول طلا و ۵۵ سنجش مردود طلا از سوی این اداره کل در خوزستان انجام گرفته است.

وی افزود: در ارزیابی انجام شده، به استان‌هایی که طلاهای غیراستاندارد را تولید کرده اند اعلام خواهیم کرد تا این نمونه از طلاها را از سطح بازار جمع‌آوری کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha