۷۴۵ بیمار کرونایی در خراسان رضوی بستری هستند

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۷۴۵ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که بیشترین تعداد طی ۱۰ روز گذشته است.

دکتر محمد پهلوان روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: کمترین تعداد بیماران کرونایی بستری شده در این استان نیز طی ۱۰ روز گذشته مربوط به ۱۰ آبان با ۶۴۵ نفر بوده است.
وی ادامه داد: از کل بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی ۵۱۲ نفر مربوط به مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۷ شهرستان این استان است.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دیروز ۲۰۲ بیمار جدید در این استان بستری شدند در حالی که کمترین تعداد بستری روزانه در این استان طی ۱۰ روز گذشته ۱۵۲ نفر بوده است.
وی افزود: هم اکنون ۱۷۰ بیمار بدحال کرونایی در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیرپوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.

خراسان رضوی دارای ۶۷ بیمارستان است که ۳۷ بیمارستان از این تعداد در شهر مشهد قرار دارند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد:‌ ۱۴۰ نفر دیگر در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از دست دادند و شمار جان باختگان این بیماری در ایران به ۱۲۷ هزار و ۴۳۹ نفر رسید.

در این مدت هشت هزار و ۳۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند که هزار و ۱۶۴ نفر از آنها بستری شدند.
مجموع بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور به پنج میلیون و ۹۹۶ هزار و ۱۵۵ نفر رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha