مهمترین اقدامات در مناطق مختلف پایتخت

تهران- ایرنا- دیوارکشی بخشی از پادگان جی، هرس پاییزه درختان، بروز رسانی آبگرمکن‌های خورشیدی و توسعه شهر با مشارکت شهروندان از مهمترین تمهیدات و اقدامات در مناطق مختلف شهر تهران است.

شهردار منطقه ۹ تهران گفت: به منظور اجرای پروژه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام، بخشی از اراضی پادگان جی به وسعت ۴.۵ هکتار به شهرداری تهران واگذار شده است.

محمد جواد خسروی افزود: حصارکشی اراضی مذکور حد فاصل خیابان هرمزان تا خیابان بدرالزمان قریب (خیابان اجتماعی) در دستور کار این معاونت قرار گرفت که هدف از این اقدام تسهیل اجرای پروژه شاخه غربی یادگار امام (ره)، احداث بوستان دوستدار کودک و افزایش سرانه فضای سبز منطقه ۹ است.

وی خاطرنشان کرد: زیرسازی و نصب دیوار پیش ساخته بتنی ضلع شمال پروژه به متراژ ۲۰۰ متر به اتمام رسیده و زیرسازی دیوار ضلع جنوبی به متراژ ۳۰۰ متر در دست اقدام است.

آغاز عملیات به زراعی و هرس پاییزه درختان در منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ اعلام کرد: عملیات به زراعی و هرس فرم درختان در معابر و بوستان های این منطقه در ۶ ماهه دوم سال آغاز شده است.

علی توکلی سلامت درختان و کنترل عوامل خسارت زای فصل سرما با حذف شاخه های زائد را از ضرورت های انجام هرس پاییزه دانست و افزود: این فعالیت در قالب عملیات هرس، کوددهی، کندوکوب، کاشت نشاء های فصلی، حذف کنده، شاخه خشک تنه جوش و پاجوش درختان، پخش کود و زیر و رو کردن بستر باغچه های معابر و بوستان ها، ترمیم تشتک، حذف علف های هرز، نخاله کشی و نظافت بستر از نیمه مهرماه آغاز شده و تا پایان زمستان ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، بهبود رشد درختان، زیباسازی نمای شهر و ایجاد فضای مطلوب شهری و کاهش آفت درختان از دیگر مزایای هرس و فرم دهی است که در ترون های بلوارها، میادین و معابر انجام می شود.

بروز رسانی آبگرمکن‌های خورشیدی در بوستان‌های منطقه ۱۷

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۷ از تعمیر و نگهداشت آبگرمکن‌های خورشیدی در بوستان‌های شهری منطقه۱۷ خبر داد و گفت: در راستای بهبود کیفیت محیط زیست، استفاده از آبگرمکن های خورشیدی علاوه بر کاهش هزینه های برق و گاز منجر به کاهش تولید و انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه‌ای می‌شود.

ابراهیم کوه‌نژاد افزود: در حال حاضر تعداد ۳۳ آبگرمکن خورشیدی در بوستان های منطقه ۱۷ نصب شده و برای بهره برداری بهینه همه آنها در فصل سرما باید به صورت دقیق از وضعیت آبگرمکن ها بازدید و در صورت مقرون به صرفه بودن و داشتن توجیه اقتصادی نواقص و مشکلات آنها مرتفع می‌شود.

توسعه شهر با  مشارکت شهروندان محقق می شود

عضو کمیسیون و عمران و ترافیک شورای ششم شهر تهران در منطقه ۲ گفت: برنامه ریزی طرح های شهری مستلزم شناسایی نیازها و اولویت های محلات است و امید می رود با برنامه ریزی صحیح، شاهد توزیع عادلانه خدمات و امکانات در محلات باشیم.

حجت الاسلام حسن آقا میری با بیان اینکه نشاط و توسعه در شهر تهران، از طریق تعامل دوطرفه بین شهروندان و مدیریت شهری امکان پذیر است افزود: بر همین اساس جلسات دیدار مردمی در مساجد با رویکرد رسیدگی به درخواست ها و مطالبات آنها به صورت برنامه مستمر در دستور کار قرار دارد و انتظار می رود منتخبان و معتمدین  محلات ، شهروندان رابه به مشارکت در نگهداشت شهر تشویق کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha