مرتع‌داری تلفیقی در ۱۰ میلیون هکتار از زمین‌های ملی کشور انجام می‌شود

شهرکرد- ایرنا- معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: مرتع‌داری تلفیقی در ۱۰ میلیون هکتار از زمین‌های ملی ایران در مدت ۲ سال انجام می‌شود.

مسعود منصور روز جمعه در نشست اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و آبخیزداری مجلس شورای اسلامی با کشاورزان و دامداران چهارمحال و بختیاری در فرهنگسرای بروجن تاکید کرد: این طرح با هدف احیای مراتع دارای پروانه چرای قدیمی و سنتی در قالب طرح‌های مرتع‌داری نوین اجرایی خواهد شد.
وی افزود: کاداستر ۸۳ درصد چهارمحال و بختیاری انجام شده است و کاداستر ۱۷ درصد زمین‌های باقی‌مانده در این استان تا پایان امسال انجام می‌شود.
مسعود تصریح کرد: برای رفع مشکلات تداخل زمین‌های مستثنیات و اراضی ملی در کشور مانند روستای شیخ‌شبان در شهرستان بن چهارمحال و بختیاری بررسی‌های دوباره و پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد تا حقوق مردم تضییع نشود.
وی یادآور شد: با توجه به خشکسالی‌ها در نقاط مختلف کشور و چهارمحال و بختیاری، مرتع‌داران برای تهیه نهاده‌های دامی با مشکلاتی مواجهه هستند که برای رفع این مشکل در سطح ملی و استانی اقدام می‌شود.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری از چهارشنبه شب ۱۲ آبان‌ماه میزبان اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس است.
اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به همراه تعدادی از معاونان وزرا در حوزه جهادکشاورزی، نیرو، حفاظت محیط‌زیست به مدت ۲ روز به بررسی مسایل حوزه آب، کشاورزی و دامپروری استان خواهند پرداخت.
در این سفر ۲ روزه تمام اعضای کمیسیون به حوزه‌های انتخابی استان سفر خواهند کرد و از نزدیک از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این حوزه‌ها آشنا و تنش‌های آبی در استان و همچنین با تنش‌های حوزه محیط زیست، جنگل و مرتع، حوزه سدها و تالاب‌های استان و طرح‌های حوزه کشاورزی و دامپروری و محیط زیست آشنا خواهند شد.
اعضای این کمیسیون با بازید از این طرح‌ها با چالش‌ها و فرصت‌های استان آشنا در پایان سند سفر نیز در استان تدوین و تنظیم خواهد شد.
چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha