طرح راه‌اندازی ۳۰۰ هکتار گلخانه کشاورزی در چهارمحال و بختیاری آماده شد

شهرکرد- ایرنا-کارشناس کشاورزی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره اهمیت توسعه گلخانه‌ها گفت: طرح راه‌اندازی ۳۰۰ هکتار گلخانه کشاورزی در این استان آماده شده است.

حمیدرضا دانش روز پنجشنبه در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی از زمین‌های کشاورزی فرادنبه و گلخانه‌های بلداجی شهرستان بروجن تاکید کرد: راه‌اندازی این سطح گلخانه در استان حداقل ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی افزود: کشاورزان و متقاضیان سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی گلخانه‌های کشاورزی از تسهیلات بانکی با سود ۱۵ درصد استقبال نمی‌کنند و این نوع وام‌ها مقرون به صرفه نیست.
دانش تصریح کرد: هم‌اکنون ۳۵ هکتار گلخانه فعال در استان وجود دارد که از این سطح ۲۴ هکتار به تولید سبزی و صیفی و ۱۱ هکتار به گل‌های شاخه‌بریده اختصاص دارد.
وی یادآور شد: در گلخانه‌های موجود استان سالانه چهار تن سبزی و صیفی و ۱۱ میلیون شاخه گل تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری از چهارشنبه شب ۱۲ آبان‌ماه میزبان اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس است.
اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به همراه تعدادی از مدیران حوزه جهادکشاورزی، نیرو، حفاظت محیط‌زیست به مدت ۲ روز به بررسی مسایل حوزه آب، کشاورزی و دامپروری استان خواهند پرداخت.
در این سفر ۲ روزه اعضای کمیسیون به حوزه‌های انتخابی استان سفر خواهند کرد و از نزدیک از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این حوزه‌ها آشنا و تنش‌های آبی در استان و همچنین با تنش‌های حوزه محیط زیست، جنگل و مرتع، حوزه سدها و تالاب‌های استان و طرح‌های حوزه کشاورزی و دامپروری و محیط زیست آشنا خواهند شد.
اعضای این کمیسیون با بازید از این طرح‌ها با چالش‌ها و فرصت‌های استان آشنا در پایان سند سفر نیز در استان تدوین و تنظیم خواهد شد.
چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha