۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۲۰
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 84529790
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۱۲۹ هزار دُز واکسن کرونا در تایباد تزریق شد

مشهد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: ۱۲۹ هزار و ۵۷۷ دُز واکسن کرونا تاکنون در این شهرستان مرزی خراسان رضوی تزریق شده است.

حیدر احسانی، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۸۲ هزار و ۵۵۵ دُز در قالب مرحله نخست و ۴۷ هزار و ۲۲ دز به عنوان مرحله دوم به افراد دارای شرایط و گروه های هدف تزریق شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر واکسیناسیون کرونا به گروههای هدف و نیز مادران باردار این شهرستان در حال انجام است. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: همچنین در روزهای گذشته، بیش از ۹۰ درصد از کارکنان مشاغل پرخطر، که در گذرگاه مرزی دوغارون در حوزه های مختلف مشغول به فعالیت بوده اند، علیه کرونا واکسینه شده اند.

وی با بیان اینکه تایباد در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد، اضافه کرد: هم اینک ۲ مرکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا در این شهرستان فعال است که ظرفیت تزریق بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دُز واکسن در روز را دارند.

احسانی افزود: از ابتدای امسال هزار و ۵۸۹ نفر در این شهرستان مبتلای به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده اند که ۸۳۷ نفر در بخش عفونی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) تایباد بستری شده اند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در چند روز گذشته، میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سطح این شهرستان به کمتر از ۳۰ درصد رسیده و میزان ابتلا به این بیماری در منطقه روند افزایشی به خود گرفته است.

وی ادامه داد: تزریق واکسن کووید ۱۹ در این شهرستان با همکاری نیروهای بسیجی این شهرستان در قالب چهار تیم ۲ نفره در حال انجام است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: در حال حاضر روزانه به طور میانگین ۱۲ بیمار کرونایی در این شهرستان شناسایی شده و ۶ نفر بستری می شوند.

احسانی با بیان اینکه هم اکنون ۱۵ بیمار کرونایی در بخش عفونی بیمارستان تایباد بستری هستند که حال پنج نفر از آنان وخیم است، افزود: یک بخش عفونی دیگر با ظرفیت ۲۴ تخت برای بیماران احتمالی در بیمارستان خاتم الانبیای تایباد پیش بینی شده است.

وی گفت: از ابتدای امسال ۴۲ نفر در این شهرستان بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان باخته اند.

مرکز شهرستان مرزی ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha