وزیر جهاد کشاورزی از واحد تولید خوراک دام عشایری مهدیشهر بازدید کرد

سمنان - ایرنا - سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی همزمان با نهمین سفر استانی رئیس جمهوری روز پنجشنبه از واحد تولید خوراک دام اتحادیه عشایری شهرستان مهدیشهر استان سمنان بازدید کرد.

این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع از سال ۱۳۸۹ به بهره برداری رسیده و برای ۱۶ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ نفر به طور غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

واحد تولید خوراک دام انادیه عشایری شهرستان مهدیشهر در حال حاضر با پنج سوله به ظرفیت سه هزار تن و سیلوی ذخیره‌سازی ذرت علوفه ای با ظرفیت هزار تن مشغول فعالیت است.

اولویت‌های این واحد تولیدی تهیه آب پایدار برای کارخانه و شرب، توسعه کارخانه برای تهیه خوراک آماده دام و تهیه وسایل حمل و نقل نهاده است.

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این مقدار ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره بردار نیز در بخش کشاورزی این استان مشغول فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا، اعضای کابینه دولت سیزدهم به نمایندگی از آیت الله رئیسی امروز به نقاط مختلف هشت شهرستان استان سمنان سفر کرده اند تا ضمن بازدید از واحدها و طرح های مختلف، از نزدیک با مسایل شهرستانها آشنا شوند و به مشکلات مردم در موضوعات مختلف رسیدگی کنند.

شهرستان میامی در شرق استان سمنان میزبان سید امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس‌جمهوری، شهرستان های گرمسار و آرادان میزبان امین حسین رحیمی وزیر دادگستری، شهرستان دامغان میزبان بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شهرستان‌های گرمسار، سرخه و مهدیشهر میزبان سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha