ماهیگیری از پشت سد شهرچای ارومیه با نظارت نهادها صورت می‌گیرد

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه آب شرب تامینی برای مردم، خط قرمز همه نهادهای مسوول در حوزه های مرتبط است، گفت: در همین راستا، صید ماهی سوف از پشت سد شهرچای ارومیه با نظارت نهادهای متولی صورت خواهد گرفت.

یاسر رهبردین روز پنجشنبه در نشستی که به منظور بررسی ابعاد مختلف اعطای مجوز ماهیگیری از پشت سد شهرچای ارومیه با حضور تعدادی از سازمان های مردم نهاد، مدیران ادارات متولی شامل حفاظت محیط زیست، آب و فاضلاب، شیلات و آب منطقه ای، معاون بازرسی استان و معاون فرماندار ارومیه برگزار شد، افزود: همه اعضای این نشست اتفاق نظر دارند که با توجه به شرایط موجود، صید ماهیان مضر از دریاچه پشت سد یک ضرورت است.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه مطالعات بازنگری در این خصوص توسط نهادهای متولی ضروری است، مقرر شده که این مطالعات به صورت همزمان صورت گیرد.

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: این شرکت به دنبال سود اقتصادی از این موضوع نیست و فقط حفظ کیفیت آب پشت مخزن سد شهرچای مطرح است که باید در این خصوص، دقت نظر داشته باشیم.

معاون بازرسی کل آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: توجیه اولیه این سد، تامین آب شرب است و با افزایش جمعیت این امر بیشتر نمود پیدا می کند.

محمدصادق پاشایی افزود: اگر ماهیان غیر بومی وارد مخزن شده به عنوان عامل مضر لازم است حذف شود و در غیر این صورت هزینه های بیشتری را در آینده خواهد داشت.

وی بیان کرد: اولویت تمام نهادها باید سلامت انسان ها باشد و اگر دغدغه محیط زیست را داریم، باید در راستای حفظ سلامت انسان باشد و سلامت مردم تهدید نشود.

سهراب طالبی معاون آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز در این نشست اظهار کرد: وجود ماهی و آبزی موجب پایین آمدن کیفیت منابع آب می شود و جمع آوری ماهیانی که روی آب شرب تاثیرگذار هستند، می تواند موجب حفظ کیفیت آب شود.

طی روزهای اخیر برخی رسانه ها از اعطای مجوز برای ماهیگیری در پشت سد شهرچای ارومیه انتقاد کرده بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha