یک سوم اعتبارات کمیته امداد قزوین به اشتغالزایی اختصاص یافته است

قزوین - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: یک سوم اعتبارات کمیته امداد استان قزوین در برنامه سال جاری به موضوع مهم اشتغالزایی برای مددجویان اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، مهرعلی حق گویان روز پنجشنبه در دیدار با مدیر امور شعب بانک رفاه کارگران استان قزوین، اظهار داشت: راهبرد کمیته امداد امام خمینی (ره) توانمندسازی مددجویان است تا بتواند بستر زندگی عزتمندانه را برای محرومان فراهم کند.

وی ادامه داد: بخشی از توانمندسازی مددجویان با اعطای تسهیلات یا معرفی به واحدهای تولیدی برای اشتغال محقق می شود تا خانواده مددجو به استقلال معیشتی دست یابد.

این مسوول اضافه کرد: برخی از مددجویان توانایی کار دارند ولی نمی توانند مستقلا نسبت به راه اندازی کاری اقدام کنند که این افراد را به واحدهای تولیدی معرفی می کنیم و کارفرمایان به ازای اشتغال هر مددجو، تسهیلات اشتغالزایی قرض الحسنه دریافت خواهند کرد.

حق گویان گفت: ارائه آموزش های فنی و حرفه ای بخشی از برنامه توانمندسازی اقتصادی ولی نعمتان تحت حمایت است تا این افراد با کسب مهارت های لازم نسبت به اجرای طرح اشتغال اقدام کنند.

وی افزود: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان و واحدهای تولیدی که مددجویان را به کارگیری می کنند با همراهی بانک ها صورت می گیرد که لازم است از همکاری و تعامل این مجموعه تقدیر و تشکر داشته باشیم.

این مسوول با بیان اینکه نباید اشتغالزایی برای مددجویان،موضوع ساده ای فرض شود،افزود: اشتغالزایی برای جامعه هدف کمیته امداد موجب استقلال معیشتی و قطع وابستگی آنها به کمک های دیگران می شود و حفظ عزت و افزایش کرامت نیازمندان را در پی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha