۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۴:۰۴
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84528906
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الجزایر: حمله نیروهای مغربی به شهروندان الجزایری بی‌پاسخ نمی‌ماند

تهران – ایرنا – ریاست جمهوری الجزایر روز چهارشنبه در واکنش به کشته شدن ۳ شهروند این کشور در حمله نیروهای مغربی در منطقه صحرای غربی تهدید کرد که این اقدام بی‌پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش ایرنا از القدس العربی، در بیانیه ریاست جمهوری الجزایر آمده است: اول ماه جاری (نوامبر) در حالی که مردم الجزائر سالروز انقلاب را جشن گرفته بودند، سه شهروند الجزایری هدف یک ترور ناجوانمردانه در صحرای غربی قرار گرفته و کشته شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: کامیون این سه شهروند الجزایری که قصد انتقال محموله‌ تجاری به نواکشوت را داشتند، هدف حمله وحشیانه نیروهای اشغالگر مغرب در صحرای غربی قرار گرفت.

ریاست جمهوری الجزایر افزوده است: اقدامات لازم برای اجرای تحقیقات درباره این اقدام حقیرانه و ترور بزدلانه اتخاذ شده است.

این بیانیه افزوده است: این اقدام مغرب بیانگر تجاوز وحشیانه و تروریسم دولتی است و ترور این شهروندان نیز هرگز بی‌پاسخ نخواهد ماند.

روابط الجزایر و مغرب طی ماه های گذشته تیره شده و این دو کشور روابط دیپلماتیک خود را باهم قطع کردند.

الجزایر در ۲۴ اوت گذشته (دوم شهریور) اعلام کرد که به دلیل «اتخاذ اقدامات خصمانه» از سوی رباط مناسبات دیپلماتیک خود با مغرب را قطع کرده است. این در حالی است که مغرب از اقدامات یاد شده به عنوان «بهانه‌های پوچ و بی اساس» نام برد.

"عمار بلانی" معاون وزیر خارجه الجزایر در امور کشورهای مغرب عربی و صحرای غربی پیش‌تر اعلام کرده بود که قطع روابط کشورش با مغرب همچنان ادامه خواهد یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha