۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84524225
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نام استاد دانشگاه گنبد در لیست برترین دانشمندان جهان قرار گرفت

گنبدکاووس - ایرنا - رییس دانشگاه دولتی گنبدکاووس درشرق استان گلستان گفت که نام "مهدی کشاورز قرابایی" از استادان و اعضای هیات علمی این دانشگاه، برای دومین سال پیاپی در فهرست ۲ درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفت.

ابوالفضل طهماسبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: برای انتخاب لیست دانشمندان برتر، اطلاعات بیش از هشت میلیون نفر از پژوهشگران سراسر جهان در ۲۲ رشته موضوعی و ۱۷۶ حوزه زیر موضوعی یا تخصصی که حداقل پنج مقاله علمی به چاپ رسانده باشند، بررسی شده و انتخاب بر اساس شاخص‌هایی همچون تعداد استنادات، h-index، hm-index، میزان خود استنادی انجام شده است.

وی افزود: فهرست ۲ درصد برتر دانشمندان جهان توسط محققان دانشگاه استنفورد با بررسی و ارزیابی استنادات داده‌های پایگاه اسکوپوس، ارائه و اسامی ۱۰۰ هزار محقق و پژوهشگر در ۲۲ رشته موضوعی و ۱۷۶ حوزه تخصصی بر اساس شاخص‌های استنادی استاندارد طبقه‌بندی شد.

طهماسبی اضافه کرد: در این گزارش که در مجله PLOS  به چاپ رسید، نام "مهدی کشاورز قرابایی" استادیار گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی آزادشهر دانشگاه گنبدکاووس به دلیل استنادات بالای مقالات تحقیقی و سهم بسزایی که در پیشرفت حوزه‌های تخصصی داشت، در میان ۲ درصد دانشمندان برتر جهان مشاهده می‌شود.

به گفته وی، دانشگاه دولتی گنبدکاووس ۱۴۰ عضو هیات علمی دارد که در ۶۷ رشته‌ علوم کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه و فنی مهندسی و علوم انسانی و ورزشی به سه هزار و ۶۰۰ دانشجو این مرکز آموزش عالی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری آموزش می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha