عاملان آتش سوزی عمدی مراتع اقلید دستگیر شدند

شیراز-ایرنا-فرمانده انتظامی شهرستان اقلید گفت: عاملان آتش سوزی ۱۵ هکتار از مراتع کوهستانی "دشت بکان" که هفته گذشته دچار آتش سوزی شده بود شناسایی و دستگیری شدند.

سرهنگ مراد صارمی روز شنبه در این باره گفت: حدود ۱۰ روز قبل ماموران انتظامی اقلید از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از آتش‌سوزی مراتع کوهستانی "دشت بکان" مطلع و به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: این آتش‌سوزی که در ارتفاعات شعله‌ور و با فرا گرفتن بیش از ۱۵ هکتار از پوشش‌های جنگلی ادامه یافته بود با تلاش‌های پلیس، نیرهای مردمی و همچنین دستگاه‌های امدادی و اداره منابع طبیعی کنترل و خاموش شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه شناسایی عامل آتش سوزی به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت، عنوان کرد: ماموران انتظامی با اشرافیت اطلاعاتی و بررسی‌های فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

صارمی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به جرم خود مبنی بر آتش‌سوزی اقرار کردند، گفت: عاملان آتش‌سوزی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

شهرستان اقلید در فاصله ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha