۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۰۲
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84522739
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش فعالیت آتشفشان کاریمسکی در شرق روسیه

۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۰۲
کد خبر: 84522739
افزایش فعالیت آتشفشان کاریمسکی در شرق روسیه

مسکو – ایرنا- آتشفشان کاریمسکی از آتشفشان های بزرگ منطقه کامچاتکا در خاور دور روسیه  دوباره فعال شده و از دماغه آن خاکستر تا ارتفاع ۲۵۰۰ متر پرتاب شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ریانووستی، اداره موقعیت های اضطراری شبه جزیره کامچاتکا روز شنبه اعلام کرد: بر اساس اطلاعات گروه واکنش به فوران آتشفشان، امروز از دماغه آتشفشان کاریمسکی که ۱۴۶۹ متر از سطح دریا ارتفاع دارد خاکستر و دود تا ارتفاع ۲۵۰۰ متر پرتاب کرد.

خاکستر این آتشفشان از دامنه شرقی آن و به سوی خلیج کرونوتسکی سرازیر می شود و در مسیر آن منطقه مسکونی وجود ندارد.  

خاکستر این آتشفشان برای مناطق مسکونی پیرامون آن و نیز جاده های نزدیک به آن خطری ندارد و برای پرواز هواپیماها نیز مساله ای ایجاد نمی کند.  

کاریمسکی در شرق شبه جزیره کامچاتکا و ۱۱۵ کیلومتری شهر پتروپاولوفسک-کامچاتسکی مرکز این منطقه واقع شده است.  

در شبه جزیره کامچاتکا در شرق دور روسیه ۲۸ کوه آتشفشانی فعال و حدود ۱۶۰ کوه آتشفشانی خاموش وجود دارد و به همین دلیل این منطقه را سرزمین آتشفشان‌ها می‌نامند.

روز ششم شهریور ماه نیز آتشفشان شیولوچ با ارتفاع بیش از ۳ هزار متر از بزرگترین آتشفشان های منطقه کامچاتکا دوباره فعال شده و از دماغه آن مواد مذاب و گذاخته سرازیر می شود.

مرتفع‌ترین کوه آتشفشانی این شبه جزیره، «کلوچفسکی» نام دارد که ارتفاع آن از سطح دریاهای آزاد به چهار هزار و ۷۵۰ متر می‌رسد.

ساکنان منطقه کامچاتکا به زندگی همراه با خطرات ناشی از فعالیت احتمالی آتشفشان ها عادت دارند و حتی جشن همگانی به نام روز آتشفشان دارند که همه ساله بیست وهفتم تا بیست و نهم اوت برگزار می‌شود.

کامچاتکا شبه جزیره‌ای به طول یک هزار و ۲۵۰ کیلومتر و وسعت ۴۷۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر در خاور دور روسیه میان اقیانوس آرام در شرق و دریای «اختسک» در غرب واقع است.
 

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha