۶ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۵۵
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 84521547
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توضیح شهرداری خرم‌آباد درخصوص تخریب بخشی ازجاده تپه باستانی "ماسور"

خرم‌آباد - ایرنا - روابط عمومی شهرداری خرم آباد در اطلاعیه ای در خصوص تخریب آسفالت جاده جنب تپه باستانی "ماسور" در این شهر توضیح داد.

به گزارش ایرنا در این اطلاعیه که در اختیار رسانه ها قرار گرفت ، آمده است: این جاده بخشی از عرصه تاریخی تپه باستانی ماسور بوده که در گذشته بدون هیچ گونه توافق یا استعلام از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان جهت دسترسی موقت اهالی این منطقه اجرا شده است.

اطلاعیه روابط عمومی شهرداری خرم آباد می افزاید:  اداره کل میراث فرهنگی طی چندین مرتبه مکاتبه با شهرداری خرم‌آباد، متقاضی اعاده ملک به وضعیت اولیه بوده و درخواست شهرداری جهت حفظ معبر  به صورت موقت برای سهولت دسترسی اهالی نیز مورد پذیرش اداره میراث فرهنگی قرار نگرفته است.

این اطلاعیه اضافه کرد: تبدیل محدوده مذکور به وضعیت قبلی با هماهنگی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان ، صورت گرفته است.

عصر پنجشنبه خبری در فضای مجازی استان لرستان منتشر شد که در آن عکسی از تخریب بخشی از راه دسترسی اهالی در منطقه ماسور خرم آباد را نشان می داد.

تپه تاریخی ماسور در جنوب شهر خرم‌آباد و محله ای به همین نام واقع شده و ۱۹ دی ۱۳۵۶ با شماره ثبت ۱۵۵۳ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

بیش از پنج هزار اثر تاریخی در لرستان وجود دارد که تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ مورد آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha