۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 84518091
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارت تردد دام ۱۰۰۰ خانوار عشایر در گچساران صادر شد

گچساران-ایرنا-رئیس اداره امور عشایر گچساران با اشاره به لزوم ثبت نام عشایر برای دریافت کارت هوشمند تردد دام در سامانه مجوز الکترونیکی کشاورزی "سماک" گفت: تاکنون کارت تردد یکهزار خانوار این شهرستان صادر شده است.

امیرعباس سعادت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان گچساران یکهزار و ۸۰۰ خانوار عشایر دارد که بیش از نیمی از آنان کارت تردد دریافت کرده اند.

وی عنوان کرد: کارت تردد طرحی برای شناسایی عشایر واقعی و ارائه خدمت به آنان است.

رئیس اداره امورعشایر گچساران همچنین از آمادگی این اداره برای معرفی عشایر متقاضی به منظور پرداخت تسهیلات بانکی جبران خشکسالی و خرید نهاده های دامی خبر داد و ابراز داشت:تاکنون ۱۴نفر از متقاضیان این تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

سعادت تصریح کرد: این تسهیلات به میزان ۱۰تا ۱۰۰ میلیون تومان براساس تعداد دام آنان با سود ۱۴درصد و ضمانت زنجیره ای پرداخت می شود.

رییس اداره امور عشایر گچساران تاکید کرد:توزیع نهاده دامی جو به قیمت یارانه ای نیز به ازای هر راس دام سبک پنج کیلوگرم بین عشایر این شهرستان در حال انجام است.

سعادت تصریح کرد:در زمان حاضر سه دستگاه تانکر مشغول آبرسانی سیار به مناطق عشایری این شهرستان است که روزانه ۶تا ۹ سرویس آب به این مناطق منتقل می شود.

سعادت با اشاره به اینکه ۲ دستگاه تانکر این اداره در حال تعمیر است و براساس هماهنگی های صورت گرفته قرار است شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برای آبرسانی سیار به عشایر این شهرستان مشارکت کند تاکید کرد: به زودی وضعیت آبرسانی سیار به مناطق  عشایری بهبود می یابد.

عشایر شهرستان های گچساران و باشت ۳۰۰ هزار راس دام را پرورش می دهند.

عشایر گچساران شامل طوایف بویراحمد علیا و سفلی، ترک های قشقایی و دره شوری در مناطقی ماننددریلا، آبگندی و کلاغ نشین سکونت دارند.

این قشر مولد سالانه ۲ هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز،۶ هزار و ۴۸۰ تن انواع فرآورده‌های لبنی، ۱۵۰ تن پشم و ۲۵ تن گوشت سفید تولید می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha