زاکانی: پیشرفت تهران با مشارکت تمامی دستگاه ها محقق می‌شود

تهران- ایرنا- شهردار تهران با بیان اینکه به تدبیر مقام معظم رهبری تهران یک کشور است گفت: پیشرفت تهران در همه ابعاد به تنهایی ساخته نمی‌شود بلکه با مشارکت تمامی اجزا و دستگاه‌ها محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا زاکانی در مراسم آیین افتتاح و بهره برداری شبکه مدیریت سیلاب بزرگراه های فتح و آزادگان تهران افزود: اثرات پیشرفت استان تهران را می توان در سایر نقاط کشور و فرامرزهای جغرافیایی کاملا دید چرا که اگر تهران را بسازیم این حکایت کارآمدی نظام اسلامی خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای ما مهم است که کلان شهر را ساخته و آن را تبدیل به الگویی در جهان کنیم، گفت: هنگامی که از تهران صحبت می کنیم، حل مشکلات آن و آبادانی اش، تنها از عهده یک مجموعه استانداری، شهرداری و سایر عناصر و اجزاء بر نمی آید، بلکه این وحدت نظر حاکمیتی و حکومتی است که همه پای کار آمده و پایتخت، به عنوان الگوی جهان اسلام را بسازند.

شهردار تهران اضافه کرد: شهر و استان تهران را نمی توانیم از هم مستثنی و جدا بدانیم، بلکه عناصر آن در هم تنیده است.

انسجام میان مدیریت پایتخت و استانداری بی نظیر است

زاکانی با اشاره به اینکه ما در این خصوص ید واحد بوده و محیطی را می سازیم تا الگو باشد، گفت: انسجام مدیریت پایتخت و استانداری بی نظیر است.

 وی با بیان اینکه ۹میلیون و ۶۰۰هزار جمعیت ساکن در شهر تهران زندگی می کنند گفت: همچنین ۳تا ۴میلیون نفر نیز روزانه از شهر های اطراف به این شهر رفت و آمد دارند.

شهرداری تهران تاکید کرد: افتخار ما در شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران این است که بتوان دست به دست هم داده تا زمینه و خدمات شایسته ای برای جمعیت ساکن و هم شهرستانهای اطراف فراهم کنیم.

زاکانی با اشاره به اینکه زمانی از شهر الگو صحبت می کنیم به واقع ویژگی آن ایمنی است، خاطر نشان کرد: باید از هر فرصت بهره گرفت و عددها حکایت از آن دارد که نیازمند کار جدی و اساسی هستیم.

وی بیان کرد: ۷۰۰کیلومتر شبکه جمع آوری آبهای سطحی در تهران وجود دارد که از این میزان ۵۳۰کیلومتر عملیاتی و زیر بار بوده و ۱۷۰کلیومتر دیگر آن نیازمند کار جهادی است تا به بهره برداری برسد.

شهردار تهران با بیان اینکه اولویت ما خوب نگه داشتن ۵۳۰کیلومتر موجود شبکه جمع آوری آبهای سطحی است، افزود: طبق رقم های موجود افزون بر ۲۰هزار میلیارد تومان سرمایه هم اینک در دست ما قرار دارد.

زاکانی ادامه داد: هم اینک ۷ رودخانه در سطح شهر تهران وجود دارد که خطر ناک ترین آن مربوط به رودخانه کن است که درصدد هستیم در سه بخش عملیاتی کرده و  ادامه آن را با تدبیر استاندار به رودخانه کرج را داشته باشیم.

این مراسم با حضور «محسن منصوری» استاندار تهران، و تنی چند از مسوولان استانی و پایتخت، در منطقه بزرگراه های فتح و آزادگان تهران، عصر امروز( یکشنبه) انجام شد.

ادامه دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha