معاون دادگستری کرمانشاه: قاچاق کالا به سلامت مردم آسیب می‌رساند

کرمانشاه- ایرنا- معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه گفت: قاچاق کالاهای سلامت‌محور علاوه بر اقتصاد به سلامت مردم نیز آسیب می‌رساند.

به گزارش ایرنا؛ «حمید بهرام زاده» روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی مقررات و قوانین عرضه کالاهای سلامت محور افزود: وجود برخی مشکلات از قبیل کمبود و یا نبود تولید داخلی بعضی اقلام و نیز تعرفه های گمرکی باعث می شود که عده ای به قاچاق روی بیاورند و کالاهایی را به دست مصرف کنندگان برسانند که هیچ‌گونه اطمینانی بر سلامت آنها وجود ندارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه اضافه کرد: بسیاری از استانداردهای حمل و نقل و نگهداری در این جابجایی ها رعایت نمی شود و کالاها دچار آسیب می شود.

وی افزود: در ماده سه قانون مواد خوراکی و آشامیدنی آمده است که در صورتیکه مصرف مواد خوردنی،  آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی منجر به فوت مصرف کننده گردد، مجازات سازنده یا تهیه کننده یا مخلوط کننده محکوم به قصاص است و این موضوع مهمی است که عرضه کنندگان کالاهای سلامت محور باید به آن توجه کنند.

به گزارش ایرنا، ۱۰۳ میلیارد و ۴۴۲ میلیون تومان کالای قاچاق در نیمه اول سال جاری در استان کرمانشاه کشف شده است.

استان کرمانشاه با ۲۴ هزار کیلومتر مربع مساحت دارای ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق است که بخشی از کالاهای قاچاق از طریق مرز وارد استان می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha