۲۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84507162
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳ هزار دادگاه آنلاین در محاکم قضایی گلستان برگزار شد

گرگان- ایرنا - رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به توسعه زیرساخت ها برای شتاب بخشی به الکترونیکی کردن فرآیندهای قضایی گفت که تاکنون سه هزار دادگاه آنلاین(برخط) در محاکم قضایی این استان برگزار شد.

حیدر آسیابی روز  یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در چنین فرآیندهایی طرفین پرونده هم می‌توانند با استفاده از نام کاربری و رمزی که شعب به آن ها می‌دهد، مراحل رسیدگی به پرونده خود را اینترنتی دنبال کنند.

وی ادامه داد: در سه ماه سال جاری که از آغاز اجرای این طرح می‌گذرد ۱۱ هزار و ۵۰۰ پرونده در سراسر استان به صورت الکترونیکی رسیدگی و برای تعدادی هم رای صادر شده است.

به گفته رئیس کل دادگستری گلستان پرونده کاغذی در طرح رسیدگی الکترونیکی وجود ندارد و همه فرآیندهای قضایی از زمان تشکیل، طول رسیدگی تا زمان صدور رای و بایگانی، سیستمی انجام می شود.

وی تصریح کرد: امسال ۸۵ درصد اوراق قضایی به جای ارسال به محل کار و زندگی افراد، اینترنتی و از طریق گوشی در اختیار افراد قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: صرفه‌جویی در وقت و هزینه مردم، جلوگیری از رفت ‌و ‌آمدهای غیرضروری و رسیدگی سریع‌تر پرونده‌ها از اهدافی است که با هوشمندسازی فرآیندهایی قضایی دنبال می کنیم.

استان ۲ میلیون نفری گلستان ۱۴ شهرستان دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha