۲۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۳
کد خبر: 84504325
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر بهداشت: رتبه ایران در اقتصاد و بازار پایین است

کرمان - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ایران در زمینه نیروی انسانی دانش آموخته رتبه ۴۹ و در انجام اقدامات نوآورانه رتبه ۴۶ را دارد گفت: اما رتبه این کشور در اقتصاد، بازار و قوانین بالادستی بسیار پایین است.

به گزارش ایرنا "فرید نجفی" روز پنجشنبه در آیین رونمایی از ۲ محصول دانش بنیان گیاهی موثر بر درمان کرونا در کرمان به صورت ویدئو کنفرانس افزود: رتبه ایران در پیچیدگی های پیش روی نخبگان برای ورود کالاهایشان به بازار ۱۱۵ و در بخش وجود زیرساخت ها ۷۰ است.

وی تصریح کرد: دانش بنیان شدن اقتصاد کشور در گرو توجه به اقداماتی چون تولید محصولات دانش بنیان است که نمونه آن امروز در دانشگاه کرمان رونمایی شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: دانشگاه ها و شرکت های فعال شاکله اصلی اقتصاد دانش بنیان هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمان از زمان های گذشته به عنوان استان و دانشگاهی پیشرو در حیطه فناوری و تولید علم شناخته شده است تصریح کرد: اقدامات بسیار خوبی طی سال های اخیر در این دانشگاه انجام شده که رونمایی از ۲ داروی موثر بر درمان کرونا نیز امروز به کارنامه افتخارآفرین این دانشگاه اضافه شد.

نجفی گفت: ایران در کنار هند و قزاقستان به عنوان یکی از سه اقتصادی است که می تواند در منطقه مرکزی و جنوب آسیا دانش بنیان باشد.

 وی با تاکید بر وجود نداشتن داروی قطعی درمان کرونا تصریح کرد: آخرین درمانی که برای کرونا وارد بازار شده دارویی ضدویروسی است و داروهایی که امروز در دانشگاه علوم پزشکی کرمان رونمایی شد، کمکی برای درمان کرونا است.

وی گفت: نکته مهم ورود محصولات دانش بنیان موثر بر درمان کرونا در کرمان به بازار است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha