پناهیان: فرهنگ جوانمردی باید از گود زورخانه به عرصه جامعه بیاید

مشهد- ایرنا- استاد حوزه علمیه گفت: باید فرهنگ جامعه و زندان‌های ما به فرهنگ گود زورخانه تبدیل شود که افراد در جوانمردی با یکدیگر مسابقه بدهند.

به گزارش روز پنجشنبه اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی زندانیان کشور در مشهد افزود: با ورزش و مرام و مسلک زورخانه ای، انسان به گونه‌ای تربیت می‌شود که زمینه خطا کردن در او کاهش می‌یابد، لذا باید فرهنگ زورخانه را به زندان‌ها و جامعه تسری داد.

وی گفت: ورزش باستانی به‌ عنوان یک فرهنگ، نه‌ تنها در زندان، که باید در دیگر بخش‌های جامعه رواج یابد و معتقدم بعضی آثار موجود در نماز، در فرهنگ زورخانه‌‎ای هم دیده می‌شود که از مصادیقش می‌توان به توسل و از بین بردن تکبر اشاره کرد.

این استاد حوزه علمیه تأکید کرد: حرکتی که امروز در عرصه ورزش پهلوانی در زندان‌ها به راه افتاده است را باید تأیید و تقدیر کرد، استقبال مددجویان از این ورزش نیز مایه خوشحالی و قدردانی است.

پناهیان گفت: ایرانی‌ها در امور مختلف از یک حکمت عمیق برخوردار هستند چه در حوزه موسیقی باشد و چه تغذیه و طب و غیره و این حکمت ایرانی در ورزش باستانی نیز نمود دارد.

وی از رییس سازمان زندان‌ها به عنوان یکی از فرهنگی‌ترین مسوولین قوه قضاییه یاد کرد و گفت: انتظار از زندان در جمهوری اسلامی این است که زندانی و مددجوی ما با بازگشت به جامعه درس‌آموز دیگران باشد.

چهارمین دوره مسابقات ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی زندانیان کشور، یادبود شهید پهلوان ابراهیم هادی با حضور ۲۱۰ زندانی از ۲۸ استان کشور روز چهارشنبه در ورزشگاه شهید بهشتی مشهد آغاز شد که امروز - پنجشنبه - تیم های قهرمان مشخص می‌شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha